عملیات پزشکی را تمرین کنید و افرادی را که در مضیقه هستند در دریا نجات دهید


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818534

در دومین روز از رزمایش ترکیبی دریایی ایونز (Imex 2022)، یگان های شرکت کننده عملیات نجات و نجات یک مرد در دریا (مرد به دریا) را انجام دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ادامه رزمایش ترکیبی دریایی IONES (IMEX 2022) شب گذشته، عملیات ارتباط سبک در شرایط ارتباطی اضطراری در دریا، در سکوت کامل رادیویی و قطع ارتباط الکترونیکی بین ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هند، فرانسه و بنگلادش انجام شد. ناوهای شرکت کننده در این رزمایش به فرماندهی ناوشکن تمام ایرانی دنا در گشت زنی شبانه دریایی در اقیانوس هند شرکت کردند.

کاپیتان فرهاد فتاحی فرمانده نیروی دریایی ارتش در رزمایش Iones 2022 با اعلام خبر فوق گفت: در این مرحله از رزمایش برای انجام امدادرسانی و مراقبت های پزشکی، نیروی دریایی نیروی دریایی میسترال فرانسه از ناوشکن دنا درخواست کمک پزشکی کرد. بلافاصله تیم پزشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با یک فروند قایق موتوری بومی به ناو روور فرانسه اعزام شد و مصدوم توسط تیم پزشکی معاینه و مداوا شد.

وی افزود: عملیات امداد و نجات در دریا (مرد به دریا) انجام شد. در این مرحله با درخواست نیروی دریایی فرانسه فرد سقوط کرده در دریا توسط تیم نجات راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نجات یافت و با یک کشتی فرانسوی تحویل داده شد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید