احمد واحدی: شایعه تغییر استانداران کذب است/ تعطیلات عید فطر ممنوع الخروجی نداریم

احمد واحدی: شایعه تغییر استانداران کذب است/ تعطیلات عید فطر ممنوع الخروجی نداریم

روز جدید : وزیر کشور مطالب مطرح شده در فضای مجازی در خصوص تغییر استانداران را تکذیب کرد.

احمد واحدی وزیر کشور در جلسه ستاد ملی ولیعهد گفت: در این جلسه موضوعات مختلفی در مورد آخرین وضعیت ولیعهد در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ما الان وضعیت خوبی در رابطه با ولیعهد در کشور داریم، اما این وضعیت نباید به عادی سازی و اقدامات بهداشتی منجر شود.

وی افزود: به همین دلیل در برنامه های آتی مانند روز قدس و عید سعید فطر باید اقدامات بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

وزیر کشور گفت: در خصوص وضعیت ولیعهد در سایر کشورها مورد خاصی در خصوص مسیرهای جدید نداریم و در حال حاضر نیازی به محدودیت تردد در ارتباط با تردد مسافران بین کشورهای دیگر نیست.

واحدی با تاکید بر اینکه افرادی که هنوز نوبت سوم واکسن کراون را دریافت نکرده اند باید نوبت سوم را مصرف کنند، گفت: اصناف باید پروتکل ها را به خوبی رعایت کنند و در این زمینه نرمال نباشیم.

وی گفت: بیش از 92 درصد مدارس در مدارس حضور داشته اند و تاکنون گزارشی مبنی بر به خطر افتادن سلامت دانش آموزان نداشته ایم.

وزیر کشور از تعطیلی 936 واحد صنفی در کشور خبر داد و گفت: درست است که وضعیت کشور در خصوص تاج در شرایط خوبی است اما اگر اتحادیه ها نمی خواهند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند باید با آنها برخورد کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در ایام عید فطر ممنوعیت تردد داریم، گفت: ممنوعیت تردد عید فطر محسوب نمی شود، رفت و آمد رایگان است اما همچنان ماسک بزنید و نکات بهداشتی را رعایت کنید و همچنین دوزهای تزریقی را رعایت کنید. واکسن سوم تاکید شده است.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری که آیا تصمیمی برای جابه جایی استانداران در کشور گرفته شده است، گفت: لیست هایی که در فضای مجازی برای جابجایی استانداران در کشور منتشر می شود به هیچ وجه صحیح نیست. من این موضوع را تکذیب می کنم و باید در همین جا اعلام شود. «استانداران ما شبانه روزی کار می کنند و انتشار چنین لیست هایی به هیچ وجه کمکی به تحقق اهداف دولت نمی کند.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا نماز عید سعید فطر در همه مساجد برگزار می شود یا محدودیت هایی وجود دارد، گفت: امسال نماز عید سعید فطر در همه مساجد (باز و سرپوشیده) اقامه می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همچنان برای مرز زمینی با عراق روادید لازم است، گفت: بله، متأسفانه رایزنی هایی که با دولت عراق انجام دادیم هنوز به پایان نرسیده است و کسانی که قصد سفر از مرز زمینی به عراق را دارند باید دریافت کنند. برای سفر به عراق با پرواز (مرز هوایی) نیازی به ویزا ندارید.

وی درباره سفر بدون روادید به عراق نیز گفت: با دولت عراق رایزنی شده اما هنوز برای سفر بدون ویزا تصمیم گیری نشده است و زائران با ویزا از مرز زمینی عبور می کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت مرز دوغارون گفت: اتفاقی که در این مرز افتاده ناشی از سوء تفاهم برخی از مقامات محلی افغانستان در مورد منطقه مرزی است و به آنها یادآوری شد که باید به مناطق مرزی احترام بگذارند. برادران ما در نیروهای مسلح و نیروی انتظامی تذکرات لازم را داده اند و امیدواریم توجه کنند. مشکلات دوستی دو کشور نباید به دلیل سوء تفاهم و سوء تفاهم از سوی مردم آسیب ببیند. مردم افغانستان قطعاً از این مشکل متضرر خواهند شد، زیرا حمل و نقل جاده ای و تامین مایحتاج مردم افغانستان که در آن سوی مرزها صورت می گیرد و تاجران ما انجام می دهند، در صورت بروز مشکل، اولین افرادی که متضرر می شوند، مردم عزیز هستند. افغانستان

وی ادامه داد: توصیه می کنیم هر گونه ابهام بین مرزبانان دو کشور و ارگان های رسمی دو کشور مطرح و رفع ابهام شود. سوال کاملا روشن است و امیدواریم شاهد چنین حوادثی نباشیم. «آنها هشدارهای لازم را داده اند. امیدواریم مسئولان محلی اطمینان حاصل کنند که دیگر مشکلی نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید