احیای اراضی کانون های گرد و غبار با کمک مردم امکان پذیر است


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822940

سید کریم حسینی گفت: قبل از مهار کانون های گرد و غبار برنامه ریزی هایی وجود داشت که اکنون آن برنامه ها شکست خورده است. چون از توان مردم و کشاورزان محلی برای تثبیت مراکز استفاده نکردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید کریم حسینی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رهیاب گفت: ج شامل برنامه های دولت و ملی برای تثبیت این مراکز است.

وی افزود: در گذشته برنامه‌هایی برای کاهش کانون‌های گرد و غبار وجود داشت، اما اکنون این طرح‌ها شکست خورده است. چون از توان مردم و کشاورزان محلی برای تثبیت مراکز استفاده نکردیم. اگرچه بسیاری از کانون های گرد و غبار ممکن است متعلق به منابع طبیعی باشند، اما مدیریت این کانون ها مستلزم همکاری دولت و مردم است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: می توان از ظرفیت مردم و دستگاه های دولتی برای احیای اراضی کانون های گرد و غبار استفاده کرد و باید به سمت استفاده از الگوی مناسب درمان در این مناطق هدایت شوند.

حسینی با اشاره به لزوم تامین حق آبه در مناطق جنوبی و جنوب شرقی اهواز، افزود: برای تامین حق آبه در این مناطق در سال های اخیر کارهایی انجام شده است که از جمله آن می توان به کانالی که به این کار اختصاص داده شده است، اشاره کرد. از طریق سازمان آب و برق تصریح کرد: در نظر گرفته شده بود که مردم بتوانند در پاییز به کشت سنتی گندم بپردازند و در فصول دیگر زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی اقدام به کاشت درخت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید