احیای مأموریت های جهاد سازندگی یکی از راه های مقابله با مناطق فقیر است

ساعت: 20:33
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1790124

رئیس پژوهشکده و آموزش دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر سید یحیی صفوی، رئیس پژوهشکده علوم و معارف جهان دفاع مقدس، شهید حاج قاسم سلیمانی از کشاورزی ایران با رویکرد جهادی و مردمی اقتدار ایجاد می کند. دامداران و حمایت دولتی از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به ضرورت احیای ماموریت های جهاد سازندگی گفت: دکتر محمد محبر دسفولی برای آغاز به کار به معاون اول وزیر تحویل داده شد. آثار بده. البته وزیر محترم جهاد کشاورزی، برادر و دانشمند محترم جناب آقای دکتر سید جواد ساداتی نژاد که از موسسان و کارکنان جهاد سازندگی کاشان بودند نیز دو بار در شهریور ماه سال جاری و در تاریخ 15 مهرماه در جمع دهقانان و عشایر، ایشان با اشاره به دستور رئیس جمهور و لزوم احیای مأموریت های جهاد سازندگی، عزم و اراده جدی دارند.

سرلشکر صفوی احیای جهاد سازندگی و نیازهای مردم در اعمال قدرت و امنیت ملی را یکی از راهکارهای عبور از وضعیت نامطلوب و رسیدن به شرایط مطلوب برشمرد. غذا برای عموم مردم (و مراقبت از مناطق فقیرنشین) و رسیدن به وضعیت مطلوب برای همه ایرانیان است.

وی افزود: امیدواریم با توجه به مطالبات روزافزون برای احیای جهاد سازندگی و نیازهای مردم در کشور برای دستیابی به اقتدار ملی و امنیت ملی در گام دوم انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم که مردمی است. و دولت انقلابی، جهاد سازندگی و ماموریت های آن از سر گرفته می شود.» در حال حاضر علاوه بر رسیدن به مرز خودکفایی، می توانیم محصولات و خدمات کشاورزی را به 15 کشور همسایه صادر کنیم و همچنین برای کشاورزان، دامداران و سایر محصولات کشاورزی درآمدزایی کنیم. بخش ها

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به تشریح ابعاد و شخصیت مرحوم مهندس ورشو از فرماندهان و بنیانگذاران مهندسی جهاد جنگ پرداخت و گفت: شهادت ناگهانی مرحوم مهندس حاج حاج مهدی ورشو ارواحنا برای رستگاری مقام معظم رهبری و خانواده و فرزندان و همرزمان عزیزش در وزارت جهاد کشاورزی در جهاد سازندگی سابق در ارتش و سپاه.

وی افزود: حاج مهدی ورشابی دوران جوانی و عمر خود را در راه خدا و جهاد فی سبیل الله سپری کرد و پس از جنگ به همراه دوستان خود در جهاد سازندگی به مناطق جنگ زده و محروم خدمت کرد. خداوند در پاسخ به این فداکاری ها و مجاهدت ها، علاوه بر اجر آخرت و جمع آوری یاران شهیدش در این دنیا، یاد و خاطره او را در دل جوانان ایران و ملت های اسلامی زنده نگه می دارد انشاالله.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: اگر بخواهیم حاج مهدی ورشابی را به نسل امروز تقدیم کنیم چه بهتر از این که ایشان را در سه بعد اندیشه و تفکر، اخلاق، رفتار معرفی کنیم. و ارائه .

وی افزود: حاج مهدی ورشابی مردی خداپسند و انقلابی به تمام معنا بود. او شاگرد مکتب اسلام و اهل بیت بود. این جوان 33 ساله که بر اثر جراحات مختلف مجروحین را تحمل کرده بود، از نظر فکری و سیاسی در راه حق الهی ثابت قدم بود و دارای هندسه و نظام عقیدتی به نام مکتب امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) بود. ).

سرلشکر صفوی با تشریح ابعاد اخلاقی و رفتاری این فرمانده مهندسی نظامی جهاد سازندگی گفت: بی ادعا و صمیمانه گفت: در دوران جنگ و در جبهه وقتی جان باختم، او را یک فرمانده دلیر و مورد اعتماد خدا، با جهادگر یافتم. و روحیه شکست ناپذیر او با بسیجیان و ارتش و سپاه و خدا و بعثی های بی وفا همرزم بود.

وی بعد بهره وری اواخر ورشو را اینگونه بیان می کند: در بعد بهره وری از ماه های اول جنگ به همراه شهید مهندس ترچی، رضوی، ناجیان در پشتیبانی نظامی و ستاد مهندسی جنوب و غرب تا پایان جنگ او در هشت سال جنگ، حماسه می آفریند. . ایشان و دیگر فرماندهان مهندسی جهاد در طول هشت سال 42 گردان مهندسی جهاد را در قرارگاه های خاتم الانبیاء، کربلا، نجف، حمزه و نوح سازماندهی و مستقر کردند و با اطمینان شاهد فداکاری های بزرگ این عزیز و دیگر بستگان شهید جهاد سازندگی بودند. و سایر اقوام که در قید حیات هستند مانند برادران شمایلی، گلی و …. می توانم بگویم که قرارگاه پشتیبانی نظامی و مهندسی یکی از ارکان عملیات پیروزمندانه رزمندگان ارتش، سپاه از ابتدا تا پایان جنگ بود. البته مهندسي سپاه، ارتش و ارتش سپاه و قرارگاه صراط المستقيم و پشتيباني مهندسي برخي وزارتخانه ها نيز در جنگ حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید