احیای پروژه های شکست خورده آمریکا هدف سفر بایدن به غرب آسیا است


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882534

ابوالفتاح گفت: جو بایدن با سفر خود به عربستان سعودی در تلاش است تا دولت سعودی را متقاعد کند که تولید و عرضه انرژی را افزایش دهد تا قیمت تمام شده انرژی کاهش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی ابوالفت کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با مرات با اشاره به اهداف جو بایدن در سفر فوری خود به غرب آسیا گفت: پس از جنگ اوکراین و افزایش شدید قیمت انرژی و به ویژه بنزین در منطقه آمریکا، جو بایدن به عربستان سعودی سفر می کند، او در تلاش است تا دولت عربستان را متقاعد کند که تولید و عرضه انرژی را افزایش دهد تا هزینه حامل های انرژی کاهش یابد. البته با اظهارات اخیر ماکرون در خصوص محدودیت ظرفیت تولید و ساختمان توسط عربستان سعودی، تردیدهایی در مورد این گمانه زنی وجود دارد.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه یکی از اهداف آمریکا ایجاد همسویی و اجماع علیه ایران در منطقه غرب آسیا است، خاطرنشان کرد: به دلیل بی نتیجه بودن مذاکرات هسته ای تاکنون و عدم بازگشت آمریکا به برجام، بایدن با سفر به فلسطین اشغالی و عربستان سعودی، نمایش وحدت بین آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به عنوان بزرگترین مخالفان برجام در منطقه غرب آسیا را به نمایش می گذارد.

وی افزود: آمریکا با اجرای این نمایش وحدت سعی دارد با تبلیغات گسترده فشارهای سیاسی و روانی خود را بر تهران افزایش دهد و در عین حال ایران را منزوی جلوه دهد تا بتواند هر چه زودتر با ایران به سازش برسد.

ابوالفتاح تقویت توافق عبری بین بحرین و امارات با اسرائیل در زمان ترامپ را از دیگر اهداف سفر اضطراری بایدن به منطقه غرب آسیا ذکر کرد.

این کارشناس مسائل آمریکا همچنین بیان کرد: به نظر می رسد آمریکا قصد دارد عربستان را به مسیری که بحرین و امارات در پیش گرفته اند، برساند. ترویج و برقراری روابط فعال سیاسی و دیپلماتیک بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید