اخبار جدید معلمان/ افزایش حقوق معلمان کلیدی بود

اخبار جدید معلمان/ افزایش حقوق معلمان کلیدی بود
محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در شورای اسلامی گفت: نمایندگان شورای اسلامی می توانند در حدودی که در قانون اساسی معین شده در مورد مسائل مختلف کشور قوانینی تصویب و اظهار نظر کنند. اما رئیس سازمان اداری و کار کشور و برخی کارمندان دولت وارد امور مختلفی می شوند که به تصویب مجلس می رسد.

وی افزود: قانون رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شد و آیین نامه آن در دولت تدوین شد اما نمایندگان مجلس در هنگام تصویب آن حضور نداشتند. این مصوبه برخلاف مصوبه مجلس است.

وحیدی تصریح کرد: طبق مقررات دولتی زنانی که در مرخصی زایمان هستند در رتبه بندی معلمان قرار نمی گیرند. همچنین معلمان طرح مهر آفرین که 12 سال به صورت قراردادی بوده اند از شمول این قانون مستثنی هستند.

نماینده مردم بجنورد در شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون تطبیق آیین نامه تشخیص داد که با قانون مصوب مجلس مخالف هستند، گفت: مسئولان دولتی علیه مجلس مصاحبه می کنند باید بدانیم که قانون اجرا در بودجه تصویب شده است. این چه دیدگاهی است که خود معلمانی که آموزش دیده اند مشمول قانون نیستند اما معلمانی که تربیت شده اند مشمول قانون هستند. از سوی دیگر، جانبازان شاغل و معلمان شاغل در مؤسسات آموزشی از شمول این قانون مستثنی شدند.

و ادامه داد: اگر نمایندگان مردم در این باره اظهار نظر کنند، برخی می گویند مجلس در کار قوه مجریه دخالت کرده است. بلکه این امر دخالتی نیست و برای اجرای قوانین و تصمیمات مجلس انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید