اختصاص بودجه یک میلیارد و چهارصد میلیون تنی برای رفع نواقص چراغ راهنمایی یزد


زمان: 09:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809339

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای شهرداری یزد گفت: در بودجه یکساله شهرداری یک میلیارد و چهارصد میلیون تن برای رفع نواقص چراغ راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید تاجملیان رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد در نشست جنبی با خبرنگار یزدرسا در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص قطعی چراغ های راهنمایی و رانندگی شهر و لزوم رفع ایرادات این چراغ ها و اولویت های چالش برانگیز یزد این موضوع را بیان کرد. در کمیسیون شهرهای هوشمند شورای شهر یزد مطرح و مقرر شد نسبت به بررسی و پیگیری اقدامات برای رفع این چراغ ها اقدام شود.

تاجمالیان ادامه داد: در شهر بنده بارها دیده ام که تعداد چراغ های راهنمایی و رانندگی در تقاطع ها به صفر رسیده است اما رنگ چراغ ها هنوز تغییر نکرده است که این امر باعث ایجاد مشکلات زیادی در تردد در برخی از تقاطع ها شده است. “

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: بارها مشاهده می شود که رانندگانی که از چهارراه ها عبور می کنند در حالی که چراغ راهنما سبز است حدود 20 ثانیه فرصت دارند تا چراغ راهنمایی قرمز شود اما به محض رسیدن به تقاطع، این عدد صفر می شود و چراغ راهنمایی قرمز می شود که در طی آن راننده مجبور می شود به طور ناگهانی در ابتدای تقاطع یا خط سفید و محدوده غیر مجاز توقف کند که خود منجر به تصادف می شود.

تاجملیان با اشاره به مشکلات سخت افزاری، نرم افزاری و مدیریتی در سامانه مدیریت چراغ راهنمایی و رانندگی گفت: این مشکل علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین و سنگین در سطح شهر، تخلفات را نیز افزایش می دهد.

وی افزود: برای رفع این مشکل در طول سال در بودجه سال 1401 شهرداری یک میلیارد و چهارصد میلیون تن در کمیسیون شهر هوشمند شهر یزد دیده شد که امیدوارم با اصلاح آن شاهد بهبود در معابر شهری باشیم. این موارد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید