اختصاص 1.335 میلیارد تومان برای محرومیت زدایی از مناطق سنی نشین


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903213

معاون بنیاد مصطففان جزییات خدمات و اقدامات این بنیاد را برای محرومیت زدایی 6 منطقه محروم مرزی که اکثر ساکنان آن برادران اهل سنت هستند تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وحید کاوی با اشاره به ارائه خدمات مختلف در راستای محرومیت زدایی در ده ها نقطه کشور توسط این بنیاد تصریح کرد: یکی از اصلی ترین و مهم ترین اهداف بنیاد مستضعفان محرومیت زدایی از مناطق محروم در سراسر کشور است. کشور و امروز نیز بنیاد مستضعفان به فعالیت خود در این زمینه ادامه می دهد و با استفاده از الگوی جامع «پیشرفت و توسعه» در بیش از 80 نقطه از کشور عرضه می شود.

همزمان با میلاد پیامبر اکرم و هفته وحدت، معاون بنیاد مصطفان با تشریح برخی از فعالیت های این بنیاد در مناطق اهل سنت گفت: خدمات بنیاد مصطفان در تمامی مناطق هدف محرومیت زدایی صرف نظر از اینکه سیاسی، مذهبی و غیره و امروز 6 منطقه محروم «سروآباد» در استان کردستان، «مراوه تپه» در گلستان، «درمیان» در استان خراسان جنوبی، «کسرکند و چابهار» در سیستان و بلوچستان و «جزیره لارک» در استان هرمزگان. از جمله مناطق هدف ما هستند. این است که بخش قابل توجهی از جمعیت آنها را برادران اهل سنت تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان خدمات خود را برای محرومیت زدایی در این مناطق در قالب 16 پست اصلی ارائه می کند، گفت: بنیاد مصطفان در حوزه های آبرسانی، اشتغالزایی، آموزش، بهداشت، دام، راهداری فعالیت می کند. «، «زیرساخت»، «فرهنگ»، «کشاورزی»، «گردشگری و صنایع دستی»، «مذهب»، «اقتصاد» و «ورزش» 423 پروژه به ارزش 724 میلیارد تومان در این حوزه ها که بیشتر از سوی برادران اهل سنت ما است.

خاویی با تاکید بر اینکه بیش از 117 پروژه از این تعداد تکمیل شده و مابقی در حال برنامه ریزی و اجرا است، ادامه داد: علاوه بر این پروژه ها، بنیاد مصطفان 611 میلیارد تومان برای ساخت و نوسازی 3702 واحد مسکونی، 2866 فقره تسهیلات اعتباری اختصاص داده است. و با توزیع بیش از 18000 بسته معیشتی در این 6 منطقه هدف، ارزش ریالی خدمات بنیاد مصطفان به این مناطق فقیر و عمدتا مرزی به 1.335 میلیارد تومان رسیده است.

معاون بنیاد مصطفیفان افزود: بیشترین اعتبارات از سوی بنیاد در حوزه بیمه مسکن با 394 میلیارد تومان و سپس در حوزه تسهیلات با 207 میلیارد تومان بوده است.

به گفته خاوی، احداث و نوسازی مدارس، پارک ها، سالن های ورزشی، زمین های چمن مصنوعی، مساجد، حوزه های علمیه و… بخشی از این پروژه ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید