اختلاط سم با غذا و نوشیدنی چنارعلیا اهالی اسدآباد درست نیست


ساعت: 18:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889634

بازدید مشترک استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از کودکان بستری در روستای چنارعلیه اسدآباد؛

علیرضا قاسمی فرزاد و دکتر مجذوبی از کودکان بیمار روستای چنارعلیا شهرستان اسدآباد که در بیمارستان بعات بستری هستند عیادت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسرامدان; علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان و دکتر مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی از کودکان بیمار روستای چنارعلیه اسدآباد که در بیمارستان بعات بستری هستند عیادت کردند..


دکتر مجذوبی در حاشیه عیادت از این کودکان با اشاره به روند بهبودی مطلوب این بیماران گفت: خوشبختانه درمان و معاینه وضعیت این کودکان که دارای مشکلات گوارشی و اسهال عفونی هستند مساعد است و وضعیت آنها مساعد است. از بیماران رو به بهبود است و خوشبختانه وضعیت بیمار وخیم است.» در بین این افراد یک نفر وجود ندارد..


وی تصریح کرد: بررسی آزمایشات، علائم و شواهد این بیماری و مبتلایان تایید می کند که منشاء این شیوع محدود یک عفونت میکروبی است که ممکن است از یک فرد آلوده وارد غذا یا نوشیدنی مبتلایان شده باشد که احتمالاً کودک. و بهداشت فردی در این مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در این اسهال عفونی معمولاً کودکان بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند. هیچ بیمار عمومی وجود ندارد.


وی با تاکید بر اینکه آزمایشات مربوط به بررسی سموم بر روی بیماران نیز انجام شد، گفت: نتایج این بررسی ها نشان می دهد که شایعات در مورد مخلوط کردن سم با شربت یا غذا صحت ندارد، به جز عامل میکروبی که حتی از طریق آن قابل انتقال است. دست های آلوده اگر وارد غذا یا نوشیدنی شده باشد هیچ عامل دیگری در ابتلا به این بیماری دخیل نیست.


**باید با رعایت بهداشت فردی به قطع زنجیره انتقال بیماری توجه کنیم


دکتر مجذوبی به ادامه روند تحقیقات و آزمایشات برای اطمینان از سلامت بیماران اشاره کرد و تصریح کرد: تحقیقات حتی در مورد آب روستا نیز انجام شده و پس از چندین بار تحقیق و آزمایش آب شرب روستا، به این نتیجه رسیدیم که آب روستا در وضعیت مناسبی قرار دارد و میزان کلر مصرفی مناسب و سالم است..


او بیشتر از ویزیت های سرپایی دارد 260 فردی با علائم این بیماری به مراکز درمانی اطلاع داد و افزود: حدود 55 تعدادی از این افراد در بیمارستان های اسدآباد و بعس بستری شدند، تعدادی از این افراد پس از بهبودی ترخیص شدند و حال بقیه افراد به فضل الهی رو به بهبود است و لیمار در این بازدید بیمار یا مشکل خاصی نداشت..


رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز تاکید کرد: این بیماری عفونی است و از طریق وسایل آلوده، دست های آلوده یا حتی سرویس های بهداشتی آلوده قابل انتقال است. افراد سالم نیز گسترش یافته و ادامه دارد لذا از مردم عزیز منطقه، دهیاری و دهیاران تقاضا داریم با اطلاع رسانی صحیح و مرتبط در جهت قطع زنجیره انتقال بیماری تلاش کنند..


**حال عمومی بیماران روستای چنارعلیا شهرستان اسدآباد خوب است


دکتر قاسمی فرزاد استاندار همدان با اشاره به رصد میدانی دکتر مجذوبی و مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان از ساعات اولیه شیوع بیماری در روستای چنارعلیا اظهار داشت: از همان ساعات اولیه و طی گزارشات روزانه دانشگاه به بنده تا امروز، وضعیت بیماران و پیشرفت بیماری به دقت بررسی شده و با پوشش مناسب دانشگاه در صدا و سیما و رسانه ها، اقدامات لازم برای تنویر افکار عمومی انجام شده است..


وی عامل میکروبی و عفونی را عامل شیوع این بیماری عنوان کرد و افزود: با تلاش متخصصان عفونی و اطفال، وضعیت تمامی افراد بستری در بیمارستان بعات بهبود یافت. 17 مردم در حال بهبود بودند و 2 تعدادی از آنها از بیمارستان مرخص شده اند.


استاندار همدان ادامه داد: بازدید امروز به منظور بررسی محل و مشاهده دقیق بیماران و روند انجام شد، خوشبختانه مشکل خاصی یا مشکل جدی در این زمینه مشاهده نشد و می توان امیدوار بود که سایر بیماران از بیمارستان ترخیص شوند. به زودی ..


لازم به ذکر است در این بازدید با اهدای اسباب بازی و هدایایی به کودکان بیمار دلجویی و ضمن گفتگو با خانواده و خادمان از روند بهبودی آنان قدردانی شد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید