اختلاف کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا بر سر سپاه پاسداران!


ساعت: 22:56
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823280

رسانه های صهیونیستی از اختلاف بین کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا بر سر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر دادند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز سه شنبه گزارش داد که رژیم اشغالگر قدس در آستانه اعلام تصمیم آمریکا درباره لغو تحریم ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در وین، فشارها را بر واشنگتن تشدید کرده است.

به نوشته این روزنامه، نمایندگان رژیم اسرائیل در حال آماده شدن برای رویدادهای مهم مربوط به مذاکرات در وین در هفته جاری (به وقت محلی) هستند. قرار است بایدن در روزهای آینده تصمیم خود را برای حفظ یا حذف سپاه از فهرست سازمان های موسوم به «تروریستی» اعلام کند.

این گزارش می افزاید که مقامات کاخ سفید موافقت کردند که نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان های به اصطلاح “تروریستی” باقی بماند. مقامات وزارت خارجه آمریکا با این نظر مخالف هستند.

این گزارش می‌افزاید رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر در واشنگتن برای جلوگیری از حذف سپاه از فهرست موسوم به «سازمان‌های تروریستی خارجی» (FTO) اقدام کرده است. پس از این حادثه، برخی از مقامات کاخ سفید گفتند که در کنار رژیم خواهند بود و خواستار ماندن سپاه در لیست خواهند بود. اما مقامات وزارت خارجه نظرات متفاوتی دارند.

گفتنی است، واشنگتن در سال 2009 با اقدامی خصمانه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمان های تروریستی خارجی» (FTO) قرار داد.

اختلاف بین کاخ سفید و وزارت امور خارجه بر سر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از آن صورت گرفت که اخیراً وب سایت واشنگتن فری بیکن اعلام کرد تعدادی از قانونگذاران جمهوری خواه در کنگره آمریکا با تصویب لایحه ای به دنبال جلوگیری از این اقدام هستند. رئیس جمهور جو بایدن، سپاه پاسداران را از لیست خیالی «تروریسم» حذف کرد.

واشنگتن فری بیکن در بیانیه ای اعلام کرد که نسخه ای از پیشنهاد برایان مست و اسکات پری، دو جمهوری خواه که از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا هستند، به دلیل تلاش احتمالی برای لغو آن به دولت بایدن درز کرده است. در صورت توافق با تهران در نشست وین (با هدف لغو تحریم های ضد ایرانی) از تحریم های مربوط به سپاه جلوگیری می شود.

این لایحه در صورت تصویب، کاخ سفید را از حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان های تروریستی خارجی بدون تایید کنگره منع می کند.

گفتنی است، هشتمین دور مذاکرات وین که سال گذشته با حضور ایران و سایر کشورها در برجام در این شهر آغاز شد، با کارشکنی آمریکا مواجه شد. جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که هرگز از منافع ملی تهران کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید