اخلاق خیرخواهانه و ادب در دهه کرامت باید عنوان برنامه ها باشد


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843020

قنبرعلی احمدی گفت: یک دهه کرامت اخلاقی رضوی، نمونه های حسن خلق، ازدواج و ولادت، تئاتر خیابانی با موضوع مهربانی، گذشت و عفاف، روز بدون خشونت و …. با تأکید بر اخلاق نیکو، خوش اخلاقی و حیا می توان عنوان برنامه ها را نام برد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حجت الاسلام کنبرعلی احمدی سه شنبه شب در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور که با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی در مصلی الغدیر برگزار شد، اظهار داشت: کرامت با کلمه اهل بیت(ع) آغاز می شود. فاطمه معصومه قرآن کریم می فرماید که در حقیقت ذات و برتری انسان بر سایر موجودات به دلیل کرامت است.
وی گفت: انتخاب آگاهانه می تواند برتری انسان بر موجودات دیگر را ثابت کند که خداوند این قدرت را به انسان داده است و این کرامت ذاتی است که در سایه کرامت ذاتی کرامت اکتسابی است که اگر از کرامت ذاتی استفاده شود. راه درست زندگی.« مبادا گرفتار هوای نفسانی و جاذبه های دنیوی شود.
احمدی تصریح کرد: کریم پیش از درخواست بخشش است و از ویژگی های استغفار اهل بیت به ویژه در شرایط سخت است و کارکنان باید صفت کرامت را در خود پرورش دهند و به افراد آسیب پذیر و نیازمند رسیدگی کنند. “
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور گفت: در دهه کرامت یکی از موضوعات مهم تبیین جایگاه کرامت در قرآن و دیدگاه اهل بیت است که به فرموده مقام معظم رهبری مسئولین فرهنگی انقلاب و جهاد باید بهترین برنامه را در این بخش ارائه دهند.
وی گفت: دهه کرامت ولادت حضرت معصومه (ع) و امام رضا (ع) است که زندگی حضرت معصومه (ع) شاید بهترین الگو برای دختران و ویژگی هایی باشد که باید به زنان و دختران جوان ارائه شود و دهه کرامت باشد. کرامت بهترین گزینه است.
امام جمعه شهرستان نور با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در دهه کرامت گفت: دهه کرامت اخلاق رضوی، مصادیق خوش اخلاقی، ازدواج و زایمان، تئاتر خیابانی با موضوع مهربانی، گذشت و عفاف، یک روز بدون خشونت و غیره با تأکید بر اخلاق نیکو، رفتار نیکو و حیا می تواند سرلوحه برنامه ها باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور یادآور شد: در دهه کرامت می توان پذیرایی های مختلف، اهدای گل، گفتگوی صمیمانه، مهربانی، تریبون رایگان، بازدید از بیمارستان ها، آزادی اسرا و برنامه های آموزشی متنوع با توجه به قرارگاه های دشمن برگزار کرد. در مناطق مختلف
احمدی با اشاره به قیام بیماران انقلابی در محلات و روستاها تاکید کرد: مسئولان روستا و محله در دهه کرامت باید از بیماران بومی و روستایی خود سرکشی کنند تا رفتار خوب و سخاوتمندانه را در جامعه ترویج دهند و شهرداران در میان احادیث زیبا در اماکن. کرامت و مهربانی را پخش کنید.
فرماندار شهرستان نور نیز با تبریک دهه کرامت و تسلیت رحلت امام جمعه 15 خرداد و حادثه تلخ شهرآبادان گفت: ایشان قدم برداشت و فطرت اصیل خود را باز یافت زیرا اطاعت و تعالی متناسب با اصل است. طبیعت انسان
احمد توکلی با اشاره به وجود مقدس امام رضا(ع) گفت: بصیرت به وجود مقدس امام رضا(ع) در جایگاه امامان از اهمیت بالایی برخوردار است و در زمان خلفای عباسی شیعیان تحت ظلم و ستم بودند و به دنبال ایجاد تفکر بودند. شیعه بودند.
وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در ابتدا ولایت عهد را نپذیرفتند و ثابت کردند که دلبستگی به دنیا ندارند، افزود: افرادی که تبلیغ می کنند.
فرماندار نور با اشاره به اهانت به امیرالمومنین در آن زمان گفت: سال ها بعد این موضوع متوقف شد و به ویژه در ایران باستان که علاقه زیادی به تشیع داشتند به کرامت و شرافت اهل بیت روی آوردند. و استقرار تفکر شیعی در کشور بسیاری از دشمنان در آن زمان به دنبال وارونه جلوه دادن موضوع بودند.
وزیر با اشاره به اینکه در آن زمان داستان ها از صمیم قلب نقل می شد، گفت: زمانی که امام رضا(ع) به زیارت قبر پیامبر(ص) می رفت، گریه می کرد و وقتی علت را جویا می شدند، فرمودند: احیای اندیشه شیعه آنها به جایی می روند که راه برگشتی ندارد و با علم به این مشکل از شهادت استقبال کردند تا اندیشه شیعی مانند امام حسین (ع) زنده شود.
توکلی تاکید کرد: فضای فعالیت آستان قدس رضوی در این شهرستان باید بیشتر ملموس باشد و موضوعات مختلفی از جمله نذورات امام رضا(ع) و امانتداری امام رضا(ع) برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود.
امام جمعه ایزدشهر نیز در این جلسه با اشاره به دهه کرامت گفت: در دهه کرامت باید خلق و خوی سخاوتمندانه داشته باشیم و این موارد انسان را به اهل بیت نزدیک می کند.
مهدی رزاقی افزود: در این دنیا بهترین کار این است که یک شیعه پیرو اهل بیت باشد و عاشقان اهل بیت باید اخلاق و رفتاری مشابه اهل بیت داشته باشند.
وی گفت: دهه کرامت دهه ملائکه است و انسان با عبادت و نماز و رفتار شایسته می تواند خلق و خوی فرشتگان را به دست آورد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در حاشیه این دیدار در خصوص دهه کرامت گفت: کرامت به معنای دوری از ذلت و ذلت است و روح شریف و پاک هر پستی کریم نامیده می شود. .
دیوید فلا افزود: یک دهه کرامت فرصتی گرانبها برای مردم این مرز و بوم است تا از برکات و پیامدهای ارزشمند مهاجرت بزرگان و دین مبین اسلام به این دیار بهره ببرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید