ادامه اظهارات جنجالی مجلس / نق زاد: لغو بند واردات خودرو ربطی به مجمع ندارد

ادامه اظهارات جنجالی مجلس / نق زاد: لغو بند واردات خودرو ربطی به مجمع ندارد

روز جدید علی نق زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیات رئیسه مجلس و شورای نگهبان در خصوص مجوز واردات خودرو تصمیم گیری کرده اند و هیات عالی نظارت بر شورا وارد عمل نشده است.

سید غنی نظری در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: بر اساس آیین نامه، حفظ خودرو بر عهده هیئت رئیسه است. مجلس شورای اسلامی کمیسیون مشترک دارد و در مورد مصوبات باید از مجلس نظر گرفته شود. ضعف صنعت خودروسازی کشور بارها در مجلس مطرح شده و لازمه ایجاد رقابت در این بازار است. نباید اجازه داد ایران و خودرو و سایپا هر کاری می خواهند بکنند و به دست مردم کالا برسانند.

وی در ادامه گفت: مصوبه مجلس شورای اسلامی بدون نظر نمایندگان لغو شده است در حالی که واردات خودرو یکی از خواسته های مردم است و جوانان ایرانی می خواهند از آن استفاده کنند. اما جوانان ما چه کم دارند که به خودروهای باکیفیت دسترسی نداشته باشند؟ از سوی دیگر رقابت در بازار واردات نیز وجود خواهد داشت.

نماینده مردم خلحال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: این مجلسی است که فقط باید قانون گذاری کند و حوزه های دیگر حق ورود به قوه مقننه را ندارند. حذف واردات خودرو از لایحه اشتباه مجلس شورای اسلامی است، نه هیأت رئیسه و نه کمیسیون مشترک نمی توانند به تنهایی در این مورد تصمیم گیری کنند. این پیامی است به همه نمایندگان که مجلس را بدون اطلاع ما یا نهاد دیگری برای دخالت موازی با مجلس در قانونگذاری دستکاری نکنید. وضعیت شورا در حد مقتضی مشخص و وظایف آن مشخص است.

علی نق زاد که ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در پاسخ به تذکری تئوریک گفت: رای گیری در مجلس شورای اسلامی برای مجوز واردات خودرو مشروط بود و رئیس مجلس در جریان رای گیری تاکید کرد که اگر متولیان شورا برای بررسی موضوع به هیأت امنا مراجعه نکنند تا حل شود و بودجه سر جای خود باقی نماند. بر خلاف آنچه تصور می شود، هیئت نظارت به نحو مقتضی در این امر ورود کرده است. همانطور که در صحن مجلس شورای اسلامی اعلام شد، هیات رئیسه و هیات امنا با توجه به نکات مطرح شده در این خصوص تصمیم گیری کرده اند و هیات عالی نظارت بر این هیات حسب مورد نقشی در این خصوص ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید