ادامه حضور در NPT مجوزی برای کشتن دانشمندان است!


ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855004

به جرات می توان گفت ادامه حضور کشورمان در NPT نتیجه ای جز صدور مجوز کشتار دانشمندان، تخریب تاسیسات نظامی و هسته ای و تخریب تاسیسات و تاسیسات داخلی نخواهد داشت و نخواهد داشت!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین شریعتمداری در یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: نکات مستند زیر را با دقت مطالعه کنید و سپس خودتان قضاوت کنید که آیا خروج ایران از NPT تنها راه پیش روی کشور ما نیست؟! و آیا خروج از این توافق برای تامین امنیت و حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران یک ضرورت ضروری و حیاتی نیست؟! به نام خدا بخوان!

1- ابتدا به سخنان دقیق و دقیق رهبر معظم انقلاب که در 29 آبان 1392 خطاب به بسیجیان فرمودند توجه کنید: جنگ جهانی دوم – خودکشی کرد. موسولینی، یکی دیگر از ستون های جنگ جهانی دوم، قبل از حمله دستگیر شد و ژاپنی ها دو ماه زودتر اعلام آمادگی کردند که تسلیم شوند. وی افزود: واقعیت این است که آمریکایی ها می خواستند سلاح جدید خود یعنی بمب اتم را در میدانی واقعی آزمایش کنند که با کشتن مردم بی گناه هیروشیما و ناکازاکی این کار را انجام دادند، اما اکنون در تبلیغات خود لباس این جنایت را بر تن کرده اند. “

2. ایالات متحده تنها کشوری است که در بمباران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن از بمب اتمی استفاده کرده و دست کم 250000 انسان بی گناه را کشته است. طی 77 سال گذشته، هیچ دولت آمریکا نه تنها این جنایت هولناک را محکوم نکرده است، بلکه ادعا کرده است که با بمباران هیروشیما و ناکازاکی به جنگ جهانی دوم پایان داده و از کشتار بیشتر در طول جنگ جلوگیری کرده است! این ادعای نادرست زمانی مطرح شد که دولت های آلمان و ایتالیا از سه قدرت محور آلمان، ایتالیا و ژاپن در ژوئن 1945، تقریباً دو ماه قبل از بمباران هیروشیما و ناکازاکی (اوت 1945) با متفقین مخالفت کردند. آنها بدون قید و شرط تسلیم شدند و دولت ژاپن در مورد چگونگی تسلیم شدن با متفقین مذاکره کرد. یعنی جنگ جهانی دوم با پیروزی متفقین به پایان رسید. اما چرا با وجود پایان جنگ، آمریکا از بمب اتم استفاده کرد و صدها هزار انسان بی گناه را کشت؟! داستان بسیار وحشیانه تر و وحشتناک تر است.

ژنرال ویلیام لیهی، رئیس ستاد مشترک آن زمان، در خاطرات خود اعتراف کرد که «ژاپن قبل از بمباران هیروشیما و ناکازاکی شکست خورد و آماده تسلیم بود. ژاپنی ها در ژوئن 1945 به مدت دو ماه آمادگی خود را برای تسلیم اعلام کردند و با ما مذاکره کردند، بنابراین من فکر می کنم استفاده از بمب اتمی چیزی شبیه به حمله وحشیانه و قرون وسطایی است.

جک مادیگان، مشاور وزارت جنگ ایالات متحده در آن زمان، اعتراف می کند که «دانشمندان آمریکایی آزمایش های اولیه خود را با تزریق پلوتونیوم به بیماران و زندانیان بدون اطلاع آنها آغاز کردند و در ژانویه 1945 پروژه ای به نام پروژه منهتن یک بمب هسته ای تولید کرد. با موفقیت به پایان رسید.» وی تأکید کرد که بمب اتمی تولید شده باید آزمایش شود و چون آزمایش موفقیت آمیز بود، نیازی به ادامه تحقیقات نبود و امکان آزمایش همیشه فراهم نبود. سه هفته قبل از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در اواسط ژوئیه 1945، ژنرال رالف بارد معاون فرمانده کل نیروی دریایی ایالات متحده نامه ای رسمی به وزیر جنگ استیسون ارسال کرد که به نقل از قربانیان وحشتناک بمب اتمی اشاره کرد. و با تاکید بر درخواست، تسلیم شدن، توصیه می کند اکنون که تصمیم بمباران ژاپن نهایی شده است، بهتر است ” اطلاعات لازم در مورد قدرت تخریب بمب اتمی را اعلام کنید و نتیجه بگیرید که ژاپن پس از آگاهی از تلفات سنگین قطعا تسلیم می شود و بمب اتمی وحشتناک بدون قید و شرط تسلیم خواهد شد.

اما این توصیه توسط ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا رد شد و هرگونه اطلاعاتی در مورد بمب اتمی ممنوع شد. ژنرال رالف بارد بعداً در خاطرات خود نوشت: رد پیشنهاد من هیچ شکی باقی نمی گذارد که ادعای آمریکا مبنی بر استفاده از بمب اتمی برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم تنها می تواند یک شوخی تلخ باشد و انگیزه اصلی این جنایت هولناک آزمایش است. انسانیت بمب اتم و ارعاب قدرت آمریکا در جهان بود.

4- برخی گزارش ها حاکی از آن است که آمریکا به بهانه تعقیب رهبران القاعده در غارهای تارا بورا در افغانستان از بمب های اتمی سطح پایین استفاده کرده است و نمونه ای از این نوع بمباران در یمن گزارش شده است! برای درک مفهوم اخلاق در میان کارمندان آمریکایی، قابل ذکر است که پس از تولید بمب نوترونی که یکی از خطرناک ترین بمب های اتمی است، “ساموئل کوهن” مخترع این بمب آن را ” بمب اخلاقی»! وی گفت: بمب های نوترونی فقط جانداران را می کشند و به ساختمان ها و تاسیسات آسیب نمی رسانند.

علیرغم جنایات بی‌شمار آمریکا و چندین کشور اروپایی در طول تاریخ معاصر، موارد فوق جنایات هسته‌ای آمریکا و کشتار مردم بی‌گناه (تنها با هدف آزمایش عامل مخرب انسانی بمب اتم) به وضوح نشان می‌دهد که چالش هسته ای 20 ساله با چه هیولای جنایتکار، تشنه به خون و باورنکردنی روبرو هستیم! حالا به ادامه داستان توجه کنید!

5. بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای و برخی مراکز نظامی ایران به بهانه حصول اطمینان از صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران انجام می شود. به آمانو فشار زیادی وارد کرد تا گزارشش را پس بگیرد! اما آمانو قبول نکرد.

از سوی دیگر، مذاکرات هسته ای که در نهایت منجر به سقوط برجام شد، با هدف رفع تحریم ها انجام شد، اما نه تنها تحریم ها برداشته نشد، بلکه صدها تحریم دیگر به تحریم های قبلی اضافه شد! و تعداد تحریم ها از 800 به 1700 افزایش یافت! یعنی تحریم ها دو برابر شده است!

حالا مراقب باش! به قول خودشان هم چوب خوردیم و هم پیاز. یعنی از یک طرف سخت ترین و بی سابقه ترین بازرسی ها را از تاسیسات هسته ای و برخی مراکز حساس نظامی خود انجام داده ایم و از طرف دیگر تحریم ها نه تنها برداشته شده، بلکه دو برابر شده است! کجای این نابرابری به نفع کشور ما بود که می تواند ادامه داشته باشد؟! و بعد از 20 سال چالش هسته ای، کجا هستیم؟!

6. حال به نمونه های زیر توجه کنید که تنها بخشی از اعترافات فراوان و صریح کارمندان آمریکایی است.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در 10 اوت 2012 در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “چشم” وقتی از یک خبرنگار پرسیده می شود، ما “چشم” داریم و می توانیم برنامه هسته ای ایران را رصد کنیم. وی گفت: منظورم بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی است که آخرین اطلاعات را در اختیار ما قرار می دهند.

ب. (دو هفته پس از امضای برجام) ارنست مونیز، وزیر انرژی وقت ایالات متحده و عضو تیم مذاکره کننده ایالات متحده، روابط بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایالات متحده را کمی بیشتر در مقاله ای برای فوروارد شرح داد: «از سال 1980، ما همه چیز داریم ما بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را در آزمایشگاه ملی لوس آلاموس آموزش داده ایم. ده‌ها دوره آموزشی برای آنها برگزار کرده‌ایم و مطمئن شده‌ایم که جدیدترین تجهیزات و ابزار الکترونیکی برای کسب اطلاعات از مراکز حساس ایران را دارند.»

ج- مؤسسه بروکینگز، بازرسی های ویژه برجام را فرصتی جدید برای آمریکا خواند و در یادداشتی به قلم جاشوا رونر، استاد دانشگاه آمریکای جنوبی نوشت.

«حضور بازرسان فرصت های جدیدی را برای جمع آوری اطلاعات فراهم می کند. آژانس‌های اطلاعاتی نه تنها از گزارش‌های بازرسی از برنامه هسته‌ای ایران بهره‌مند می‌شوند، بلکه در کشف سایر حوزه‌های علمی و زیرساخت‌های صنعتی و نظامی ایران نیز آزاد خواهند بود.»

دی. جان برنان (مدیر سیا) 28 آوریل 2015 (19 آوریل 2015) در موسسه سیاست هاروارد، برنامه اقدام جامع مشترک ایالات متحده با ایران (برجام) و برخی مفاد آن، بازرسی های گسترده را ستود و گفت: ایران با بازرسی های همه جانبه موافقت کرده بود. او گفت: “خشنود و شگفت زده شدم… من به رژیم بازرسی فکر می کنم.” [آن] “این کاملا تعجب آور و بسیار خوب است!”

7- حالا خودتان قضاوت کنید عضویت ما در NPT چه دستاوردی برای کشورمان داشته است؟! آیا دستاوردی جز کشتار دانشمندان هسته ای، خرابکاری و انفجار در تاسیسات هسته ای، افشای اطلاعات محرمانه نظامی و صنعتی، آسیب جدی به صنعت هسته ای، ایجاد مشکلات اقتصادی بزرگ، تخریب تاسیسات و ظرفیت داخلی و هزینه های مالی بالا داشته است. ؟! کدام یک از موارد فوق مستند نیست؟! و کدام یک از آنها کمتر مشکوک است؟! اگر نه – چرا که نه – چرا ادامه حضورمان در NPT؟!

به جرات می توان گفت ادامه حضور کشورمان در NPT نتیجه ای جز صدور مجوز کشتار دانشمندان، تخریب تاسیسات نظامی و هسته ای و تخریب تاسیسات و تاسیسات داخلی نخواهد داشت و نخواهد داشت! اگر مسئولان محترم کشورمان چه در گذشته و چه در حال حاضر نتیجه دیگری از چالش 20 ساله هسته ای و حضور ما در NPT پیدا کنند! و اگر نتیجه غیر از آنچه گفته شد – که نیست و نمی دانند – نمی دانند چرا در لزوم خروج از NPT تردید دارند؟!

8- خروج ایران از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) نیز در متن آن معاهده پیش بینی شده و از آن به عنوان حق قانونی کشورهای عضو یاد می شود. در بند 1 ماده 10 معاهده NPT آمده است: «اگر یکی از طرفین معاهده متوجه شود که وقایع غیرعادی مرتبط با موضوع معاهده، منافع عالی خود را به خطر انداخته است، حق اعمال حاکمیت ملی خود بر اساس معاهده را خواهد داشت.» به تمام اعضای خود از معاهده و شورای امنیت سازمان ملل متحد خروج خود را با دادن اخطار سه ماهه به اطلاع خواهد رساند.

این ماده بیان می‌دارد که اگر یک کشور عضو «وقایع فوق‌العاده مرتبط با موضوع این معاهده را که منافع عالی کشور خود را به خطر می‌اندازد به رسمیت بشناسد، حق خروج از این معاهده را خواهد داشت». حال سوال اینجاست که آیا کشتار دانشمندان، انهدام و انفجار در تاسیسات هسته ای ایران اسلامی که دشمن به صراحت (بخوانید تند و بدخواهانه) بر استفاده از بازرسان آژانس در ارتکاب این جنایات تاکید می کند، در لیست ما نیست؟ منافع بالاتر؟! اگر چنین است، چرا ما در خروج فوری از NPT تردید داریم؟! و اگر کشتار دانشمندان و تخریب تاسیسات هسته ای و افشای اسرار نظامی کشورمان را فراتر از منافع ملی بدانیم، وای بر ما!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید