ادامه سیل مرگبار در استرالیا؛ منجر به تخلیه برخی مناطق شد


ساعت: 21:12
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1818425

بارندگی شدید برای دومین بار در چند ماه اخیر در برخی از مناطق شرق استرالیا که تاکنون 23 کشته برجای گذاشته، منجر به تخلیه هزاران خانه در این مناطق شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، باران های شدید روز سه شنبه شرق استرالیا را سیل کرد و هزاران خانه را برای دومین بار در این ماه تخلیه کرد. مقامات هشدار داده‌اند که باران‌های شدید احتمالا تا 24 ساعت آینده ادامه خواهد داشت.

اگرچه تعداد تلفات سیل های جدید به دو نفر افزایش یافته است، اما حداقل 21 نفر در باران های سیل آسا در اوایل ماه مارس (اواسط مارس) در چندین شهر در شمال نیو ساوت ولز و جنوب شرقی کوئینزلند جان خود را از دست دادند.

با ادامه تلاش‌ها برای بازگرداندن وضعیت عادی در این شهرها، آژانس هواشناسی روز سه‌شنبه نسبت به وقوع سیل ناگهانی در سواحل شمالی نیو ساوت ولز هشدار داد. سازمان هواشناسی اعلام کرد تا 300 میلی متر (12 اینچ) آب باران در برخی مناطق ظرف 6 ساعت پس از بارندگی احتمالا جمع می شود. بنابراین دستور تخلیه ساکنان این مناطق صادر شد.

تصاویر تلویزیونی از این منطقه نشان می‌دهد که ساکنان قبل از تخلیه خانه‌هایشان کیسه‌های شن را از اورژانس دریافت می‌کنند. وزارت دفاع گفت که حدود 3300 سرباز برای کمک به تخلیه ساکنان مناطق سیل زده باقی خواهند ماند.

تابستان امسال (زمستان در نیمکره شمالی) در سواحل شرقی استرالیا برای دومین سال متوالی تحت مدل آب و هوایی لا نینا بود که با افزایش بارندگی همراه بود و باعث شد رودخانه های زیادی قبل از آخرین بارندگی به ظرفیت خود برسند. آمارهای رسمی نشان می دهد که در برخی نقاط در یک بازه زمانی 24 ساعته تا ساعت 9 صبح روز سه شنبه به وقت محلی حدود 280 میلی متر باران باریده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید