ادامه طرح ترخیص خودرو عیدانه تا پایان سال / ضعف خراسان جنوبی در تجهیزات الکترونیک و کنترل تردد


ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812733

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی اعلام کرد؛

عباسی گفت: در بحث دوربین های کنترل تردد، دوربین های نظارتی خوبی داریم، قسمت ویژه ای متعلق به پلیس استان و بخشی متعلق به شهرداری هاست که جای تشکر و قدردانی دارد، اما از نظر تجهیزات الکترونیکی و کنترل تردد و ترافیک ضعیف هستیم. نمی دانیم تا کی. «تجهیزات الکترونیکی ما آنقدر ضعیف هستند که می توان گفت در آن بد هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرق، سرهنگ علیرضا عباسی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری از طرح ترخیص خودروهای توقیف شده توسط پلیس به دلیل تخلفات رانندگی در اعیاد رجب و شعبان خبر داد.


طرح ترخیص خودرو

وی افزود: این طرح تا 29 اسفند ادامه دارد و دارندگان خودروهای توقیفی می توانند با نصب نرم افزار پلیس من، مراجعه حضوری به پلیس +10 و یا مراجعه حضوری به پلیس راهنمایی و رانندگی مجوز خودروی خود را ثبت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: خودروهایی که حکم قضایی ندارند و یا تخلف خاصی دارند که به صورت غیابی توسط دستگاه قضایی توقیف شده اند را به راحتی ترخیص می کنیم.

عباسی گفت: یکی از مزیت های این طرح این است که از دارندگان تجهیزات بیمه نمی خواهیم و تعهد بیمه می گیریم که اگر فردی بیمه نداشته باشد پس از ترخیص در معابر عمومی تردد نکند و شما بلافاصله بیمه نامه بدهید. “

وی گفت: طبق اعلام شرکت های بیمه، برای این درصد خودروهایی که می توانند با قیمت واقعی بیمه کنند و جریمه ای پرداخت نکنند، تحریم های بیمه ای بخشوده شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: در صورتی که درصد تخلفات جاده ای زیاد باشد و نتوانند جریمه را به طور کامل پرداخت کنند، می توانند در آنجا نسبت به دریافت هزینه اقدام کنند و برای آنها یک سال هزینه خواهد بود.

عباسی گفت: اولاً از رانندگان این خودروهای توقیفی هیچ گونه پرداختی نمی خواهد. عدم تخلف، پرداخت عوارض، سایر تعهدات دولتی در این طرح از شهروندان خواسته نمی شود، ضمن اینکه در شرایط عادی باید عوارض و تعهدات دولتی پرداخت شود.

وی افزود: این طرح شامل تخفیف های ویژه در هزینه پارکینگ است و با توجه به اینکه تا 30 اسفند ماه ادامه دارد، از کلیه شهروندانی که خودروی آنها به هر نحوی توسط همکاران پلیس به دلیل اختلالات رانندگی توقیف شده است، تقاضا داریم از مزایای این طرح استفاده و از مزایای این طرح استفاده کنند. “وسایل نقلیه آنها را تمیز کنید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی به گزارش های مردمی مبنی بر تخلف موتورسواران اشاره کرد و گفت: در این راستا طرحی از اوایل بهمن ماه آغاز می شود و موتورسوارانی که تخلف دارند با عبور از چراغ قرمز و تردد در پیاده روها مزاحم می شوند. هیچ مدرکی نداشتند، صداهای نامتعارف می دادند، حرکات خطرناکی انجام می دادند و تاکنون 500 موتورسیکلت توقیف شده است.

عباسی با بیان اینکه طرح توقیف موتورسیکلت ها تا پایان اسفندماه ادامه دارد، افزود: در صورت توقف موتورسیکلت، طبق توافقی که با قوه قضائیه داریم مهمانان ما به مدت یک ماه در پارکینگ های پلیس خواهند بود.


طرح نوروزی

وی افزود: طرح نوروزی پلیس از 24 اسفند آغاز و تا 14 فروردین ادامه دارد. شعار طرح نوروزی پلیس «حکومت قانون برای دوری از خطر آرامش در سفر» است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به رصد دوربین های جاده ای و بر اساس روزهای پایانی سال شاهد افزایش 25 تا 30 درصدی تردد وسایل نقلیه و مردم در سطح شهر هستیم.


نور کم معابر

عباسی با بیان اینکه روشنایی معابر در مرکز استان ضعیف است، گفت: سازمان های مسئول و ذیربط باید در خصوص روشنایی شهر بحث کنند تا عابران پیاده همدیگر را ببینند و عابران پیاده از محل های عابران پیاده و از همه جا که دوست دارند تردد کنند. عبور نکردن

وی افزود: مکان های امن کمی برای عابران پیاده در روستاها داریم و چند روگذر نیز در مکان هایی که ایمنی کافی ندارند تعبیه شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی است و تامین زیرساخت ها در شهر بر عهده سازمان های متولی و شهرداری و برون شهری بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده ای است.


ضعف استان در تجهیزات الکترونیکی و کنترل ترافیک

عباسی گفت: در بحث دوربین های کنترل تردد، دوربین های نظارتی خوبی داریم، قسمت ویژه ای متعلق به پلیس استان و بخشی متعلق به شهرداری هاست که جای تشکر و قدردانی دارد، اما از نظر تجهیزات الکترونیکی و کنترل تردد و ترافیک ضعیف هستیم. نمی دانیم تا کی. «فرض بر این است که تجهیزات الکترونیکی ما آنقدر ضعیف است که می توان گفت در این زمینه بد هستیم.


عدم رعایت دستورات پلیس راهنمایی و رانندگی در هنگام نصب تابلوهای تبلیغاتی

وی به تابلوهای تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین اطلاعیه ها و دستورالعمل های ابلاغی از سوی شورای ترافیک کشور و ابلاغی به شهرداری ها و همه جا، نصب بیلبوردها دستورالعمل ویژه ای دارد؛ همچنین نصب تابلوها دستورالعمل ویژه ای دارد. در تقاطع ها و مکان هایی که دید راننده را مسدود می کند قابل نصب نیست و باید با هماهنگی و نظارت کارشناسان راهنمایی و رانندگی نصب و راه اندازی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: بر اساس آخرین آیین نامه ابلاغی از سوی دولت و شورای عالی ترافیک، 20 درصد بیلبوردها و بیلبوردهای نصب شده توسط شهرداری ها در شهرها و بزرگراه های خارج از شهرها باید برای آموزش فرهنگ ترافیک استفاده شود. بیایید از آنچه همیشه دنبال می کنیم استفاده کنیم، اما چیزی که به جایی نمی رسد فریاد زدن است.

عباسی افزود: بسیاری از تابلوهای تبلیغاتی در شهر بیرجند نیاز به مونتاژ دارند چرا که یکی از دلایل تصادفات در شهر توجه راننده به تابلوها و در نهایت حواس پرتی راننده است.

وی با بیان اینکه 50 هزار همیار پلیس در استان آماده همکاری هستیم، گفت: حدود 500 نفر برای اجرای طرح نوروزی اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: 5000 همیار راهنمایی و رانندگی در استان داریم که در ایام نوروز در کنار ما خواهند بود همچنین در خراسان جنوبی همیاران راهنمایی و رانندگی داریم.

عباسی به برخی تخلفات رانندگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از رانندگان عبور از چراغ قرمز را جدی نمی گیرند و برخی دیگر از خطوط عابر پیاده تخلف می کنند.

وی در خصوص تصادفات از ابتدای سال تاکنون گفت: در این مدت 9078 فقره تصادف داشتیم که نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است.


24 تصادف فوتی

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: 24 فقره فوتی با 25 فوتی داشتیم.

عباسی با بیان اینکه تصادفات فوتی کاهش یافته است، گفت: نسبت به سال گذشته کاهش 11 درصدی را شاهد هستیم.

وی به آسیب های وارده اشاره کرد و گفت: یک هزار و 843 مورد افزایش 15 درصدی تصادفات شهری داشتیم که منجر به 2 هزار و 317 مصدوم شد که این میزان نیز 15 درصد افزایش داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: 7 هزار و 211 خسارت در تصادفات داشتیم که منجر به حضور همکاران شد.

عباسی درباره پارکینگ های داخل شهر تصریح کرد: مکان هایی که باید پارکینگ داشته باشیم و مکان هایی که پارک داریم نداریم و خروج و خروجی مناسبی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین 27 تصادف در سطح شهر داریم، افزود: روزانه به طور میانگین 7 مصدوم بر اثر تصادف داریم.


چرخیدن ماشین ها در جاده های شهری!

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در جاده های شهری شاهد تصادفات رانندگی هستیم که اتفاق عجیبی است.

عباسی ادامه داد: در استان 228 تصادف در شهرستان به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه منجر به واژگونی داشتیم که بیش از 80 درصد این واژگونی مربوط به بیرجند است.

وی افزود: این بدان معناست که باید زیرساخت های کندی را در شهرستان های استان ایجاد کنیم و در صورت عدم نصب تجهیزات الکترونیکی این امر محقق نمی شود.


177 خودرو توقیف شد

رئیس پلیس خراسان جنوبی با بیان اینکه پلیس در حال توقیف خودروهای عبوری از خط قرمز است، گفت: از ابتدای سال تاکنون 177 دستگاه خودرو توقیف شده است که کاهش 68 درصدی در تعداد خودروهای توقیف شده را نشان می دهد.

عباسی از کاهش 49 درصدی توقیف موتورسیکلت ها خبر داد و گفت: حداکثر تصادفات 18 تا 22 تصادف است که 30 درصد تصادفات و همچنین بی توجهی به حق تقدم، عدم توجه به جلو و عدم کنترل را شامل می شود. بر روی وسایل نقلیه از عوامل این تصادفات هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر کشته شدگان عابرین پیاده بودند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌های سرایان، زیرکوه و حصف به ترتیب بیشترین تصادفات، شهرستان‌های درمیان، نبندان و بشرویه با بیشترین مصدومیت و شهرستان‌های سربیشه، قاین و فردوس بیشترین تلفات را داشته‌اند.

عباسی با بیان اینکه 64 درصد تصادفات در بیرجند بوده است، افزود: از ابتدای سال تاکنون 17 هزار و 848 راننده به مجموعه رانندگان و 3 هزار دستگاه خودرو به کل خودروهای استان اضافه شده است اما نمی خواهد. یک اینچ به جاده ها اضافه کنید.”

وی از ارائه 358 هزار و 377 خدمت به سایر استان ها خبر داد و گفت: 80 درصد خدمات در حوزه کارخانه و 20 درصد نیز نیروی انتظامی و حوادث است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از ارزش بالای 30 درصد مردم برای پلیس خبر داد و گفت: در خراسان جنوبی 6 راننده خودرو در مرکز شهر کشته شدند.

عباسی گفت: 16 درصد مجروحان را سرنشینان خودرو تشکیل می دهند.


اجرای قانون بیش از 300000 وسیله نقلیه

وی به اعمال قانون 303 هزار و 364 دستگاه خودرو از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مغازه های بزرگی که در شهرستان ها افتتاح می شوند مجوز تردد ندارند و در همین راستا طی جلساتی در سطح استان درخواست مجوز تردد برای افتتاح این فروشگاه ها را داشتیم.

عباسی افزود: مجموعه هایی در سطح شهر ساخته می شود که پارکینگ آن ها حذف شده است و در این راستا درخواست کردیم در صورت در نظر گرفتن پارکینگ با احداث مجتمع ها موافقت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید