ادعای آمریکا درباره پهپادهای ایران

ادعای آمریکا درباره پهپادهای ایران

بر اساس این گزارش، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پیامی توئیتری مدعی شد که شواهدی مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی در منطقه و اوکراین در حال افزایش است.

وی در بیانیه ای نوشت: رژیم ایران همچنان آن را انکار می کند، اما شواهد در حال افزایش است. پهپادهای ایرانی در منطقه و روسیه در جنگ وحشیانه خود علیه اوکراین استفاده می شود.

در همین حال، رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در پیامی در توئیتر از دیدار خود با معاون وزیر امور خارجه عمان و رایزنی با وی درباره ایران خبر داد.

در پیام توئیتری نماینده آمریکا در امور ایران در این خصوص آمده است: دیدار بسیار خوبی با شیخ خلیفه الحارتی (معاون وزیر امور خارجه عمان) در عمان داشتم.

رابرت مالی در این خصوص ادامه داد: ما در مورد تعمیق همکاری نزدیک خود در زمینه طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با ایران گفتگو کردیم. من همچنین از عمان برای کمک به آزادی بکیر نمازی تشکر کردم.

با تکرار ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، در حالی که امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک، پیش از این تاکید کرده بود: ایران همواره خواستار صلح و صلح بوده است. پایان فوری جنگ. با حمایت اوکراین و علی‌رغم توافق دوجانبه در زمینه همکاری دفاعی، هرگز سلاح‌هایی برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار متخاصمان قرار نداد، چه قبل و چه پس از درگیری.

سفیر و نماینده دائم کشورمان که در نشست شورای امنیت سازمان ملل تحت عنوان صلح و امنیت بین المللی سخنرانی می کرد، دلایل ایران را در خصوص رد ادعای کشورهای غربی مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ ارائه کرد. اوکراین و ارتباط آن با قطعنامه 2231 در مورد توافق هسته ای.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران گفت: تعدادی از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، کشورهای دیگر را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ متهم کرده‌اند، در حالی که خودشان همچنان به نقض فاحش کلیه تعهدات قانونی بر اساس همین قطعنامه ادامه می‌دهند. نمونه بارز این نقض تعهد، خروج غیرقانونی آمریکا از توافق هسته ای و تداوم این نقض تعهد در حال حاضر به عنوان اهرم چانه زنی است. اقدامی که نقض آشکار و فاحش قواعد اجباری حقوق بین الملل، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه 2231 شورای امنیت تلقی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید