ادعای جعل اسناد به باشگاه استقلال

باشگاه استقلال در شروع لیگ بیست و یکم برای انجام تبلیغات محیطی مسابقات خانگی خود با سازمان لیگ وارد اختلاف شد. در آن زمان مدیران این باشگاه مدعی بودند در قراردادی که با ایجنت جدیدشان بسته اند، او حداقل 500 میلیارد تومان درآمد داشته که 150 میلیارد تومان آن حاصل تبلیغات محیطی بوده است. دعواهای فراوان در آبان و آذر 1400 و حمایت وزیر ورزش و جوانان از باشگاه استقلال در نهایت منجر به کوچک شدن سازمان لیگ شد و این سازمان به شرط دریافت ضمانت مالی و دریافت ضمانت مالی با تقاضای آبی پوشان موافقت کرد. گرفتن سهم خود از تبلیغات محیطی استقلال.

اما بحث اعطای ضمانت های مالی از سوی باشگاه استقلال جنجال به پا کرد چرا که سازمان لیگ خواستار ارائه ضمانت نامه های بانکی بود اما باشگاه استقلال به دلیل وضعیتی که نزد دولت داشت نتوانست چنین تضمینی را ارائه کند. البته در نهایت با تصمیم مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان مقرر شد که نماینده باشگاه استقلال برای رفع این مشکل این ضمانت مالی را در اختیار سازمان لیگ قرار دهد اما در در پایان لیگ بیست و یکم استقلال با بدهی 36 میلیاردی به سازمان لیگ فوتبال به پایان رسید.

این اتفاقات مانع از آن نشد که استقلال تبلیغات محیطی بازی های خانگی خود در لیگ بیست و دوم را در اختیار بگیرد و علیرغم همه اختلافات، سهم سازمان لیگ با 30 درصد افزایش به 3 میلیارد و 750 رسید تا این سازمان بتواند به دوره قبلی خود ادامه دهد. قرارداد با باشگاه استقلال اما اکنون مشخص شده است که تفاوت سازمان لیگ با باشگاه استقلال به مسائل مالی محدود نمی شود.

با توجه به اظهارات حسین آل اسحاق مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال، ضمانت مالی ارائه شده توسط نماینده باشگاه استقلال کذب است و به همین دلیل این سازمان نمی تواند با استفاده از این ضمانت ها بدهی خود را از باشگاه استقلال وصول کند. همچنین هیچ ضمانت مالی برای تبلیغات محیطی لیگ بیست و دوم به سازمان لیگ داده نشده است. وی همچنین در گفت و گوی تلویزیونی خود اعلام کرد که بدهی باشگاه استقلال در دو قراردادش با سازمان لیگ فوتبال بالغ بر 70 میلیارد تومان بوده که با خسارت تاخیر آن مبلغ هنگفتی می شود.

باید دید واکنش باشگاه استقلال به این ادعاهای مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال چیست و آیا این ادعاها را تایید می کنند یا خیر. اما نکته بارز همکاری باشگاه استقلال با ایجنت این است که ایجنت آبی پوش به اکثر وظایف خود عمل نکرده است. سال گذشته صادق درودگر، یکی از اعضای هیات مدیره سازمان لیگ فوتبال درباره دلال استقلال گفت: اطلاعاتی که در مورد آنها داریم را با دوستان خود در باشگاه استقلال به اشتراک می گذاریم تا بعداً دچار مشکل نشوند. چون اگر باشگاهی دچار مشکل شود، مثل این است که “ما دچار مشکل شده ایم. این پسر با 100 میلیارد بدهی یکی از بزرگترین بدهکاران فوتبال ماست.”

دیدگاهتان را بنویسید