ادعای عجیب یکی از پرسپولیسی ها درباره ستاره یحیی

ادعای عجیب یکی از پرسپولیسی ها درباره ستاره یحیی

دانش آموختگان یحیی گل محمدی بدون فداکاری و با روحیه وارد دربی می شوند. آنها در یکی از حساس ترین دیدارهای فصل به مصاف استقلال می روند. با رحیم یوسفی پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی این تیم با مس کرمان و همچنین دربی گفتگویی انجام شد که خواندنش جالب و سرگرم کننده است! لازم به ذکر است یوسفی از برخی هواداران پرسپولیس گلایه داشت. خلاصه ای از گفتگوی وی با روزنامه اعتماد را در زیر می خوانید:

بازی پرسپولیس و مس با پیروزی پرسپولیس به پایان رسید. آیا انتظار این بازی جذاب را داشتید؟

پرسپولیس سه بر یک برد اما راستش را بخواهید تیم ها اصلا در سطح لیگ برتر نیستند! به لیگ فوتبال سایر کشورهای آسیایی نگاه کنید، آنها از لیگ ما قوی تر هستند. به نظر من اکثر تیم های لیگ ما عادی بازی می کنند، این احساس من است.

دلیل ش چیه؟

بازیکنان کمی داریم. در گذشته بهتر از بازیکنان نیمکت نشین اصلی بودند! یعنی سطح رقابت خیلی بالا بود. حالا ببین فقط کایدی استقلال را می چرخاند در حالی که ده، یازده بازیکن تیم برای خودشان خوب بودند، حتی نیمکت نشینان هم خوب بودند. حالا از استقلال لیدر بگیرید این تیم کاری نمی کند! اگر نباید باشد.

در تیم های دیگری مثل پرسپولیس وضعیت بهتر است؟

در مورد بقیه تیم ها هم همینطور. مثلاً در پرسپولیس یکی دو بازیکن خوب در تیم های دیگر در یک موقعیت قرار دارند، اما نباید اینطور باشد چون ما بازیکنان خوب کم داریم. بازیکنان خارجی جذب شده خیلی بهتر از بچه های ما نیستند. شاید کمتر باشند. حالا ببینید عربستان به سمت رونالدو می رود. ما نمی گوییم رونالدو را به ایران بیاوریم، بلکه بازیکنی را بگیریم که بازیکنان کناری از او چیزی یاد بگیرند، نه اینکه تیم های ما درستش کنند و بعد به لیگ های دیگر بروند.

عملکرد فنی پرسپولیس مقابل مس چگونه است؟

به نظر من پرسپولیس همیشه در یک سطح کار می کند و تغییرات کم است، اما تیم های دیگر مثل پرسپولیس دوستان زیادی ندارند، به همین دلیل پرسپولیس نتیجه می گیرد.

یک، دو بازیکن مثل عبدی به نظر می رسد قبل از دربی به اوج برگردند، نظر شما چیست؟

بله این جوان ممکن است حتی یک بازی را هم خوب انجام ندهد، آیا خارجی هایی هستند که بد بازی کنند؟ باید بیشتر روی عبدی سرمایه گذاری می کردند، یعنی می گذاشتند کار خودش را بکند. پرسپولیس نیازی به مهاجم نداشت اما آنقدر بازی نکرد که روحیه خود را از دست داد اما حالا روحیه خود را به دست آورده است.

درباره وحید امیری گفتید خداحافظی کند، پای حرفتان می ایستید؟

من نگفتم امیری خداحافظی کند، گفتم هافبک های پرسپولیس پیر می شوند و باید به دنبال تجدید قوا باشند. در 31 سالگی به من گفتند که بمان و ادامه بدهم، اما من قبول نکردم و رفتم جای دیگری بازی کنم زیرا این چیزی بود که از من انتظار می رفت. اگر امیری تا 50 سالگی بازی کند به من ربطی ندارد! حالا امیری به خودش فشار آورده و راحت بازی می کند و بحثی در این مورد نیست اما راستش را بخواهید میانگین سنی هافبک های پرسپولیس بالاست و جوانی خوب است. حالا افرادی که منافعشان در خطر است می آیند و از من انتقاد می کنند یا برخی از هواداران با الفاظ رکیک می آیند و سوابق من را بررسی می کنند. 13 سال مربی جوانان و 7 سال پرسپولیس بودم. آیا من حق ندارم نظرم را بیان کنم؟ نه می خواهم جای امیری را بگیرم و نه دنبال جای یحیی، برای این تیم خیلی زحمت کشیدم و حرفم را می زنم. بعد گفتم امیری الان آماده نیست.

آیا سخنان شما باعث شد کار بهتری انجام شود؟

بله از روی بغض برای من اتفاق افتاد، حالا خوب کار می کند! من نگفتم خوب بود یا بد. حالا او از همه آماده تر است، بعد آماده نبود و من نظرم را گفتم، الان خوب است و از او تعریف می کنم. بعضی ها به من گفتند می خواهی جیبت را خط بکشی! از کی می خواستم پول بگیرم؟ خداروشکر من هم سایز خودم هستم ولی به عنوان بازیکن شماره 6 پرسپولیس بازیکنی با اون شماره قهرمانی من در حد من نیست که نمیتونم نظرمو بدم؟ امیری را تا به حال از نزدیک ندیده ام که از او کینه ای داشته باشم، فقط اگر بازیکنی عملکرد بدی داشته باشد حق انتقاد دارم.

به عنوان آخرین سوال، نقطه ضعف پرسپولیس و استقلال در کدام منطقه از جهان است؟

من اینطور جواب می دهم که اگر پرسپولیس گل نخورد مطمئن باشید می شود. آنها نیاز به هماهنگی بیشتر در خط دفاعی دارند و از طرفی بیرانوند عالی کار می کند. پرسپولیس نباید اجازه دهد استقلال به یک سوم خط دفاعی برسد. استقلال هماهنگ و خطرناک است و پرسپولیس باید مراقب این تیم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید