ارائه سند تعهدات ایران به سازمان همکاری شانگهای در تهران

ساعت: 12:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794537

به گفته نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه، پیش نویس یادداشت تفاهم تعهدات ایران برای عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای در دو سند جداگانه به مقامات تهران تحویل داده شده است.

به گزارش اینترفاکس، بختیار خاکیموف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در سازمان همکاری شانگهای و سفیر در وزارت امور خارجه روسیه گفت: پیش نویس یادداشت تفاهم در مورد تعهدات ایران تهیه و برای عضویت دائمی این کشور در اختیار مقامات تهران قرار گرفته است. سازمان همکاری شانگهای

سخنگوی پوتین گفت: تشریفات پذیرش ایران به عنوان عضو دائم سازمان همکاری شانگهای از 17 سپتامبر سال جاری (26 شهریور) آغاز شد. گام های بیشتری در این زمینه برداشته شده و پیش نویس یادداشت تفاهم تعهدات جمهوری اسلامی برای عضویت دائمی در این سازمان منطقه ای به طرف ایرانی تحویل داده شده است.

حکیم اف توضیح داد: مهمترین بندهای این تفاهم نامه تفاهم تعهدات مربوط به عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای است که در دو بسته به مقامات تهران ارائه شد. بسته اول شامل اسناد اولویت دار است که باید در اسرع وقت تایید شوند.

این مقام روسی پیشتر گفته بود که قرار است این یادداشت تفاهم در اجلاس بعدی سازمان همکاری شانگهای در سپتامبر 2022 (اواخر تابستان سال آینده) تصویب شود. در یک زمان خاص برای شروع تشریفات ویژه مرتبط با پیوستن او به خانواده شانگهای. پس از اجرای این تعهدات از سوی مقامات تهران، رهبران کشورهای عضو سازمان تصمیم نهایی را درباره عضویت جمهوری اسلامی ایران خواهند گرفت.

لازم به ذکر است که در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در تاریخ 17 سپتامبر (26 شهریور) در شهر دوشنبه پایتخت جمهوری تاجیکستان برگزار شد، سند همکاری امضا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید