ارادت نسل مهدوی به حسین مهربان / صاحب اذا سرت سلامت


ساعت: 21:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889450

در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) نوای سرود «ای مهربان حسین» با حضور در محافل حسینی برنامه را پر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار ، چرخ فلک نوای «ای مهربان حسین» در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با حضور در حلقه های حسینی به اجرای برنامه پرداخت.

این اقدام فرهنگی کار کانون جوانان تبریز و در ادامه کاروان های سلام سرود سردار ترک و سرود غدیر بود که از یکم تا دوازدهم محرم برنامه خود را اجرا کرد.

محمد راهداری سرپرست این گروه به تبریز بیدار می گوید: جمعی از کودکان و نوجوانان تبریزی با دو اثر ویژه محرم به نام های «ای مهربان حسین» و «گملی اورک لر» از اول تا دوازدهم محرم به صورت کارناوال در محله های مختلف. با همکاری شهرداری تبریز ترانه سرایی را شروع کردیم و هر روز 4 اجرا داشتیم.

وی ادامه داد: این کاروان به نام همان اعضای گروه سرود سلام کمندت به نام «نسل مهدوی مهربان حسین» نامگذاری شد و مراسم کرسی خوانی نیز با حضور اعضای گروه سرود در مداحی برگزار شد. آقای صمد هوشیار.

زهرا امیر سلمانی 13 ساله یکی از اعضای این گروه سرود است که در تبریز بیدار می گوید: آشنایی من با این گروه با سرود سلام سردار ترک بود و با سرود غدیر ادامه دادم و هنوز هستم. یکی از اعضای کاروان محرم این گروه.

وی ارادت خود را به حضرت سیدالشهداء (ع) اینگونه بیان می کند: به سوگ شهید لب تشنه می نشینیم و این سرود را با اندوه و اندوه فراوان برای ابراز ارادت خدمت این امام شهید و رضایت امام زمان (عج) اجرا می کنیم. .).

سینا یکی از خوانندگان این گروه است که با او صحبت کردیم. وی به تبریز بیدار می گوید: با آهنگ «ای مهربان حسین» می خواستیم ارادت خود را به حرم مطهر امام حسین (ع) نشان دهیم و عزاداران حضرت بقیة الله العظمی (ع) را خشنود کنیم.

گفتگو با محمدامین کریم زاده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید