ارتش روسیه هرگز مرتکب جنایت علیه غیرنظامیان نشده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل، سوء استفاده از ساکنان بخارست قبل از خروج نیروهای روسی را رد کرده است.

نبنزیا صبح روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در سازمان ملل گفت: «بریتانیا درخواست ما برای تشکیل جلسه شورای امنیت درباره بوخا را یکجانبه رد کرده است». ریاست بریتانیا بر شورای امنیت مایه ننگ و لکه ننگی بر تاریخ آن است.

او به اسپوتنیک گفت: «رژیم کی یف در مورد بوچا دروغ می گوید و سعی می کند ما را تحریک کند.

این دیپلمات روسی تاکید کرد: آنچه در بوچا اتفاق افتاد عملیات ساختگی رژیم در کیف و حامیان غربی آن است.

پیش از این، بازپرس ارشد روسیه دستور تحقیقات مستقل در مورد اتهامات اوکراین مبنی بر کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا را صادر کرد.

مقامات اوکراینی می گویند که علاوه بر بوچا، صدها جسد در چندین شهر دیگر نزدیک کیف پیدا شده است که این قتل ها را به نیروهای روسی مرتبط می دانند. با این حال، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اتهامات علیه نیروهای روسی برای کشتار غیرنظامیان در منطقه کیف صحت ندارد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیقات مستقل در مورد حادثه در شهر بوچا اوکراین شد.

روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که هدف از این عملیات “حمایت از افرادی است که به مدت هشت سال توسط رژیم کیف مورد آزار و اذیت و نسل کشی قرار گرفته اند”.

به گفته وی، این طرح «خلع سلاح و غیرنظامی کردن اوکراین» است تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند به دست عدالت سپرده شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید