بیانیه نماینده آمریکا در شورای امنیت: روسیه همچنان به استفاده از پهپادهای ایرانی علیه غیرنظامیان اوکراینی ادامه می دهد

بیانیه نماینده آمریکا در شورای امنیت: روسیه همچنان به استفاده از پهپادهای ایرانی علیه غیرنظامیان اوکراینی ادامه می دهد

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل شامگاه جمعه بار دیگر تاکید کرد: روسیه همچنان به استفاده از پهپادهای ایرانی علیه غیرنظامیان اوکراینی ادامه می دهد.

به گزارش الجزیره، گرینفلد این اظهارات را در نشست شورای امنیت که به ابتکار مسکو برگزار شد، بیان کرد.

این ادعای گرینفیلد در حالی مطرح می شود که واسیلی نبنزیا، سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، ارسال تسلیحات به ایران را اتهامی بی اساس خواند و گفت که مجموعه صنعتی و نظامی روسیه می تواند بدون کمک دیگران به اهداف خود دست یابد.

گرینفیلد در ادامه در پاسخ به نگرانی چین در مورد انحراف تسلیحات وارداتی که به اوکراین ارائه شده بود، اظهار داشت: هیچ مدرک معتبری مبنی بر منحرف شدن مسیر ورود تجهیزات و تسلیحات آمریکایی به اوکراین وجود ندارد.

سخنان نماینده آمریکا در حالی مطرح شد که جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا، شامگاه جمعه تایید کرد که واشنگتن بسته کمک نظامی 275 میلیون دلاری به اوکراین ارسال کرده است.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، ایالات متحده حدود 19.1 میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی به کی یف ارائه کرده است. روز پنجشنبه، قانونگذاران آمریکایی موافقت کردند که در سال آینده حداقل 800 میلیون دلار کمک امنیتی به اوکراین ارائه کنند.

سرهی کیسلیسا، نماینده دائم اوکراین در سازمان ملل نیز ادعاهای مطرح شده در خصوص تغییر مسیر تسلیحات وارداتی به اوکراین را رد کرد و گفت: کیف مکانیسم هایی برای نظارت بر واردات و استقرار تسلیحات دارد.

وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر، تنها افزود: برخی از خدمات مربوطه اوکراین در حال جلوگیری از قاچاق سلاح هستند. [وارداتی] آنها از اوکراین بیرون می آیند.

گنگ شوانگ، نماینده چین در سازمان ملل متحد، شامگاه جمعه گفت که حجم زیادی از تسلیحات ارائه شده به اوکراین نگرانی را در مورد اینکه ممکن است در دست افراد و گروه های افراطی باشد، افزایش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید