شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین استفاده می کند


ساعت: 09:41
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904597

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرد که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین استفاده می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته گفت: آمریکا از ماه جولای به روسیه در مورد استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین هشدار داده است. امروز ما شواهد زیادی داریم که نشان می دهد روسیه از این پهپادها برای حمله به مناطق مختلف اوکراین استفاده می کند.

ند پرایس در ادامه سخنان خود دیروز (چهارشنبه) گفت: موضوع استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین به طور جمعی از سوی آمریکا، فرانسه و انگلیس پشت درهای بسته در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شد.

پرایس همچنین افزود: ما نگرانی عمیق خود را از انتقال این پهپادهای ایرانی به روسیه برخلاف قطعنامه 2231 اعلام کرده ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: برای مقابله با هرکسی که در انتقال این فناوری دخیل است، از ابزارها و روش های احتمالی مانند تحریم ها که در اختیار داریم، لحظه ای تردید نخواهیم کرد.

به هر حال، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر بر تعهد کشورش برای ارائه حمایت همه جانبه از اوکراین در تقویت قابلیت‌های دفاع هوایی این کشور تاکید کرد.

این اظهارات از سوی مقامات آمریکایی در حالی است که دیروز حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گو با همتای کرواسی خود گفته بود که این پهپادها سال ها پیش به روسیه تحویل داده شده و مسکو هم اکنون از آنها استفاده می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز تاکید کرده است که ایران و روسیه سال هاست با یکدیگر همکاری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید