استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین

در این مقاله آمده است: پهپاد انتحاری شهید-136 ایران دارای ویژگی هایی است که استفاده از رادار برای رهگیری آن را دشوار می کند.

وب سایت «دیفنس اکسپرس» با اشاره به استفاده روسیه از پهپادهای شهید-136 و شهید-131 در جنگ اوکراین نوشت: این پهپادها قابلیت رادارگریزی بالایی دارند و با توجه به اینکه ایران تحت تحریم است، ساخت چنین پهپادی جای تعجب دارد. رادارهای این کشور پهپادهای ایران هنوز توسط کارشناسان به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته اند، اما اگر قابلیت رادارگریزی آنها به اندازه گزارش شده باشد، احتمال هدف قرار گرفتن آنها توسط سامانه های پدافندی بسیار اندک است.

دیفنس اکسپرس سامانه های دفاع ضد موشکی برد بلند اس-300 و میان برد بوک روسیه و سامانه پدافند هوایی جپارد آلمان را در برابر پهپادهای ایرانی ضعیف می داند و می افزاید: در عوض، پدافند هوایی اوکراین باید متکی به افراد، موشک های قابل حمل یا ضدهوایی باشد. توپخانه هایی مانند توپ های اتوماتیک ZU-23-2 یا توپ های S-60 برای مقابله با پهپادهای ایرانی.

این وب سایت نوشت: سامانه دفاع لیزری آمریکا “E. P. WHO U. “S” نیز از جمله سامانه هایی است که برای مبارزه با اهداف زمینی طراحی شده است، اما اگر برای اهداف هوایی پیکربندی شود، می توان از آن برای مبارزه با پهپادهای ایرانی استفاده کرد.

تمامی سامانه های پدافندی تنها در صورتی می توانند علیه پهپادهای ایرانی مؤثر واقع شوند که به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید