روسیه استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین را رد کرده است


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906679

نماینده روسیه در سازمان ملل ادعای کشورهای غربی مبنی بر استفاده مسکو از پهپادهای تهاجمی ایران در جنگ اوکراین را رد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ واسیل نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل، کشورهای غربی مدعی شدند که مسکو از پهپادهای تهاجمی ایران استفاده می کند. جنگ اوکراین رد شد

بر این اساس نبنزیا در نشست شورای امنیت گفت: بارها اعلام کرده ایم که از پهپادهای ایرانی در اوکراین استفاده نخواهیم کرد. این ادعاها با هدف فشار بر شورای امنیت است و ما قاطعانه آنها را رد می کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در جلسه امروز شاهد تکرار مواضع غرب توسط نماینده اسرائیل بودیم. نماینده این رژیم می گوید مسکو از پهپادهای ایرانی استفاده می کند. این ادعاها برای ما تعجب آور است. ما در گذشته بارها این ادعاها را رد کرده ایم.

پیش از این سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه با ارسال نامه ای به سازمان ملل متحد بر اساس ادعاهای اثبات نشده استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین، خواستار بررسی ارتباط این موضوع با نقض قطعنامه شورای امنیت شده بودند.

زمانی که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کرد اعضای اتحادیه اروپا با اقدامات جدید علیه ایران در مورد آنچه که آنها عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه خوانده اند موافقت کرده اند، تروئیکای اروپایی خواستار تحقیق در مورد نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت شد.

روسیه پیشتر اتهامات استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را قویا رد کرده و گفته بود که در این عملیات از پهپادهای ساخت مسکو استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید