ارتش قربانی ملت در بحران ها و حوادث است/ نیروی دریایی ارتش سلطه طلب آمریکا را شکست داد

در این مراسم فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، گروه ارتش و خانواده معظم شهدای ارتش حضور داشتند.

فرمانده تیپ 37 زرهی ارتش فارس به سه حوزه حضور ارتش در جنگ اشاره کرد و گفت: مادران شهدا با خدا معامله کردند و با الگوگیری از حضرت زهرا فرزندانشان به این کشور اعزام می شوند. میدان نبرد و تجلیل شد «تکریم مادران شهدا تکریم مادران عاشورایی است.

بهادر افشاری پور با بیان اینکه مادران شهدا فرزندان خود را تربیت کردند و همه ما مدیون آنها هستیم، گفت: تکریم مادران شهدا به این دلیل است که آنها در قبال تربیت شهدا مسئولیت داشتند.

وی با بیان اینکه امروز ارتش به رهبری حضرت رسول در صحنه های مختلف حضور دارد، افزود: این لشکر ولایت مدار و در همه مأموریت ها حضور دارد و هیچ چشم داشتی ندارد.

این مقام مسئول در ادامه به تجربیات ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ارتش در سیل زلزله آتش فدای ملت بود و امروز ارتش یک ارتش مجرب و مقتدر است و از ساختار و تجهیزات خود بیرون آمده است. در زمینه های مختلف

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم از 20 شهید گرانقدر ارتش در کهگیلویه و بویراحمد نام برد و با بیان اینکه مردم در این دنیا می آیند و می روند، راه رفتن و آمدن آنها مهم است، برخی سخت زندگی کن، سخت بجنگ، این کار را می‌کنند، برای آرمان‌ها می‌جنگند و عده‌ای دیگر جانشان را از دست می‌دهند، سرمایه‌شان تا جایی که این مرد می‌گوید می‌خواهم خدا ما را خلق نکند.

وی با بیان اینکه کسانی که تلاششان در راه مجاهدت و ایثار در راه خدا بود، باقی می مانند، کسانی که به امر خدا در میدان حضور دارند، خداوند به آنها توفیق شهادت بدهد.

آیت الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه حاضران در میدان ها به دستور رهبران الهی جاودانه خواهند ماند، گفت: افراد زیادی در مقاطع مختلف جنگ جنگیدند و جان باختند، اما آرمان هایشان الهی نبود و هیچ فایده ای برایشان ندارد. اما مجاهدان دوران دفاع مقدس به رهبری امام خمینی (ره) قهرمانان واقعی هستند.

وی با بیان اینکه طاغوت پهلوی مخالف محافل و مجالس معنوی است، می گوید: «در زمان طاغوت هیچکس نمی توانست در ملاء عام نماز بخواند و معنا و مفهوم آن این است که نمی خواستند احکام الهی را حفظ کنند. چنین فردی طاغوتی است.»

سخنگوی ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ارتش در جنگ تحمیلی به عنوان قرارگاه نیرو حضور داشت و گفت: در دوران دفاع مقدس همه نیروها علیه ایران بودند اما نبردهای ارتش، بسیج، سپاه و مردمی. گروه ها در سرنوشت جنگ نقش داشتند.

وی با بیان اینکه ارتش امروز می تواند در مقابله با رژیم صهیونیستی و همچنین حضور در جبهه مقاومت نقش فعالی داشته باشد، گفت: نیروی دریایی ارتش در مقابل تهدیدات آمریکا و تجهیزات آن قوی عمل کرده و سرافراز بازگشته است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه ما در نظامی زندگی می کنیم که اطاعت حرمت دارد، گفت: امروز ایران در چنگال استکبار و ابرقدرت جهان افتاده است.

امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه در زمان طاغوت به ارزش های الهی اعتقادی نداشتم و اسلام را برانداختند، گفت: امروز نظام اسلامی برای رسیدن به هدف اسلام ناب محمدی تلاش می کند.

وی ادامه داد: اگر در میدان نبرد مردمی برای جنگ نبود، سرنوشت جنگ فرق می کرد، زیرا هدف صدام تجزیه جمهوری اسلامی و شکست آن بود، ارتش، سپاه، مادران، پدران و خانواده ها. از شهدا

آیت‌الله حسینی با تاکید بر اینکه مجاهدت‌های خانواده‌های شهدا نباید فراموش شود چرا که آنها تاج و افتخار ما هستند، اظهار داشت: هرکس مجاهدت‌های شهدا و خانواده‌های آنان را فراموش کند موجب ذلت ما خواهد شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با بیان اینکه جایگاه ارتش در دفاع مقدس به درستی مطرح نشده است. هژمونی آنها شکسته شده است.

سردار هورامدل ادامه داد: به لطف ارتش و پدافند ما، صادرات نفت به جزیره خارکف قطع نشد، ارتش امنیت هوایی و پیرامونی جزیره خارکف را تامین کرد. شهید ستاری عبدالثانی از شهدای ارتش است.

وی به اقدامات مهم نظامی از جمله اقامه نماز شهرداری در بوشهر و دریا اشاره کرد و گفت: ارتش و نیروی انتظامی در کنار مردم در بحث سیل زلزله خدمت می کنند. او باعث شد که اموات ما را شهید خطاب کنند و تا به امروز از آنها و نامشان به خوبی یاد می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید