ارتقای سواد رسانه ای عمومی نقشه های دشمن را در جوانی خنثی می کند


ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914633

پیروی منش گفت: امروز دشمن در فضای مجازی و اینترنتی نقشه های شومی برای جوانان و سایر اقوام مختلف کشیده است. بنابراین باید سواد رسانه ای و مجازی خود را افزایش دهیم تا بتوانیم نقشه های شوم دشمنان را در جوانه فرو ببریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن پروی منش کارشناس فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه دشمن از قدرت تفکر انقلابی مردم ایران هراس دارد، اظهار داشت: یکی از اهداف دشمنان اسلام و انقلاب ما جدایی بین مردم است. امت اسلامی از ائمه اطهار جهان اسلام انقلاب در ایران. به همین دلیل ترفندهای مختلفی را برای ایجاد تفرقه بین اقوام مختلف در کشور عزیزمان ایران برنامه ریزی می کنند.

این کارشناس فضای مجازی گفت: خداوند در قرآن کریم به مؤمنان یا مشرکان و منافقان وعده می دهد. یکی از وعده هایی که خداوند می دهد این است که هر قومی، هر قبیله ای، هر جمعیتی باید دو کار کند، خدا حکومت کند. زمین در دسترس آنها؛ یکی ایمان به خدا و دومی عمل صالح.

پوروی منش ادامه داد: اگر ارتباط خود را با قرآن زیاد کنیم و قرآن و اهل بیت را در همه امور زندگی خود شریک بدانیم، اگر قرآن که یکی از گوهرهایی است که پیامبر رضی الله عنه که به عنوان ودیعه الهی در میان ما به امانت سپرده شده است به ما یادآوری کردند که به زندگی خود ادامه دهیم، به فضل الهی همه مشکلات یکی پس از دیگری حل می شود و رحمت الهی ما را فرا می گیرد.

وی با بیان اینکه این روزها همه در آزمون عمومی و تخصصی هستیم اما مهم این است که در کدام آزمون شرکت کنیم، گفت: هر کدام از ما در این مسیر چه خاص و چه عمومی در حال امتحان هستیم و چقدر خوب است. .e که امتحانی که با ما گرفته می شود با نمره مثبت به پایان می رسد. در مقابل تحریف دشمنان اسلام و انقلاب، نقش جهاد باید روشن تر تبیین شود.
این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: میلاد حضرت زینب سلام الله علیها را گرامی می داریم و این روز را به همه بانوان عزیز به ویژه پرستاران گرانقدر تبریک می گویم. لازم است بدانید که حضرت زینب سلام الله علیها در سخت ترین دوران و در لحظات بسیار دردناکی در مجلس اهریمنی یزید با این تحریف و گفتار احمقانه یزید مواجه شد و او را مسئول این رفتار جنایتکارانه دانست و به او یادآوری کرد. که مستحق عذاب خداست. پس از واقعه دردناک عاشورا، حضرت زینب در شرایط سختی قرار گرفته است. تحقیر، اسارت، نداشتن شرایط، نداشتن خواب و استراحت کافی، غذا و امکانات ناکافی، همانطور که ذکر شد، شرایط غذاخوری را بسیار بدتر از کوفه کرد.

پوروی منش افزود: به دستور یزید از شلوغ ترین محل که دروازه الوقت است آوردند عده ای فریاد می زدند. اما می بینیم که حضرت زینب سلام الله علیها عنصر دیگری است و با وجود شرایط سخت همه چیز برای یک سخنرانی حماسی و پرشور به نظر می رسد. بی بی زینب سلام الله علیها اشعار کفرآمیز یزید را شنید و او را در حال نوشیدن شراب دید و تازیانه هایی را دید که از گوشه پیامبر صلی الله علیه و آله بر لب و دندان برادرش می زدند. او به سخنان ام کلثوم و زنان و کودکان دیگر گوش می داد، اما در برابر یزید می ایستاد و بلند سخن می گفت.

وی تاکید کرد: تاریخ گواه این است که خطبه های حضرت زینب سلام الله علیها در تعبیر حضرت امام خامنه ای مدظله العالی جهاد تبیین است، جهاد تبیین یک تکلیف، یک تکلیف قطعی و فوری است و هرکس. که می تواند اقداماتی انجام دهد.



این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: ایشان در توصیه های رهبر فرزانه و فرزانه انقلاب اسلامی در 14 آذر 1341 به مناسبت تشکیل بیست میلیون بسیج، 9 توصیه ارزنده را به بسیجیان عزیز بیان کردند. کشور، و من به طور خلاصه به چند مورد اشاره می کنم. ; اولین کار بسیجی ماندن بود. این یعنی بسیجی بودن فقط هنر نیست، بسیجی ماندن هم هنر است، بسیجی دلسوز جامعه و ملتش.

منش با اشاره به اینکه دوم این است که برای خود ارزش قائل شوید، گفت: اگر بسیجی هستید و تابع ولایت و رهبری هستید باید به بسیجی بودن خود افتخار کنید زیرا هرکسی افتخار بسیجی بودن و بسیجی ماندن را ندارد. .

و افزود: سومین مطلبی که به خوبی ذکر شد این است که دشمنان را بشناسید، دشمن کیست، نقاط ضعف و قوتش کجاست. نقشه های او را بدانید، یعنی زمین بازی دشمن تغییر کرده است، دشمن همان دشمن است، اما تکنیک ها و روش های او تغییر کرده، زمین بازی تغییر کرده است، یک طرف دشمن است با همه تجهیزات و امکانات و طرف مقابل ما هستیم، امروز دشمنان ما در فضای مجازی، آمریکایی ها و اسرائیلی ها هستند که نمی توانند ایران قدرتمند و اسلام ناب محمدی را ببینند، زیرا انقلاب ما دنباله اسلام است، سکانس انقلاب ما مربوط به بسیج است. بسیج و بسیجیان گوش به فرمان فرمانده خود در هر حوزه ای هستند.

این کارشناس فضای مجازی گفت: امروز دشمن نقشه های شومی را برای جوانان و سایر اقوام مختلف در فضای مجازی و اینترنت ترسیم کرده است. بنابراین باید سواد رسانه ای و مجازی خود را افزایش دهیم تا بتوانیم نقشه های شوم دشمنان را در جوانی خنثی کنیم، البته با هوشیاری افسران نرم نظامی همچون حماسه هشت سال دفاع مقدس، به اذن الهی و به واسطه آن. خدایا ما هم برنده نبرد فضای مجازی و رسانه هستیم.

پیروی منش بیان کرد: امیدواریم مسئولان به فراهم آوردن شرایط بهتر برای مقابله با این تهدیدات داخلی و خارجی در فضای مجازی توجه کنند.



وی تصریح کرد: در پایان بر خود لازم می دانم که بار دیگر از همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ضمن قدردانی و تشکر از اقداماتی که در جهت آگاهی بخشی به آحاد ملت انجام داده اند، درخواست کنم که بیشتر به برنامه ها و نفوذ دشمنان داخلی و خارجی در مجموعه ها توجه داشته باشید تا سیستم های متفاوتی داشته باشید. امروزه وجوب تبیین جهاد بر کسانی که توانایی آن را دارند واجب است، لذا شایسته است در این زمینه تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید