اردبیل سومین استان کشور در حوزه انیمیشن / لزوم هم افزایی مراکز فناوری در راستای افزایش تولید محتوای دیجیتال در استان

ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1781746

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بر هم افزایی مراکز فناوری برای رونق تولید محتوای دیجیتال در استان تاکید کرد و گفت: سپاه و بسیج ضمن کشف استعدادهای ناب در این راستا گام برداشته و صنعت در استان رونق بیشتری دارد. نسبت به قبل . .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، حبیب ابراهیم پور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه عصر عصر پویانمایی برای رساندن پیام به مردم بود، گفت: انیمیشن علاوه بر پیام رسانی، نقش بسزایی در درآمدزایی برای مردم دارد. کشورهایی مانند چین و کره جنوبی «چون سریال های انیمیشن این کشورها درآمدهای متعددی از نفت ایران دارد.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت تولید انیمیشن در ایران پرداخت و گفت: امروز سپاه و بسیج در این راستا گام برداشتند تا استعداد یابی ناب و رونق این صنعت را بیش از پیش در کشور رقم بزنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه امروز بسیج با تولید محتوای دیجیتال پیام انقلاب اسلامی را به دنیا می فرستد، افزود: جنگ امروز جنگ رسانه و تولید محتوا است و سپاه در این عرصه موفق به نظر می رسد. “

وی به نقش پارک علم و فناوری در این حوزه اشاره کرد و گفت: امروز پارک علم و فناوری در زمینه فناوری های نرم و تولید محتوای دیجیتال گام های مثمر ثمری برداشته است به طوری که با اخذ مجوز و حمایت از دو فناوری نرم و ستاد شناسایی و ستاد انیمیشن اولین مرکز تولید انیمیشن در استان اردبیل را در پارک علم و فناوری راه اندازی کرد.

ابراهیم پور همچنین به نقش وزارت علوم اشاره کرد و گفت: وزارت علوم در بحث تولید محتوای دیجیتال یک هفتم فناوری را در اختیار دارد و در استان اردبیل 12 شرکت خلاق در زمینه تولید محتوای دیجیتال در رشد و بالندگی هستند. مراکز فناوری واحدهای دانشگاه ها کار می کنند.

وی اهمیت هم افزایی مراکز فناور را برای ارتقای کیفی تولیدات انیمیشن در استان ضروری دانست و گفت: امروز انیمیشن در استان اردبیل با همه کاستی ها در رتبه سوم قرار دارد.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل در پایان از حمایت خود از رویداد منتخب تولید محتوای دیجیتال بسیج خبر داد و گفت: پارک علم و فناوری اردبیل از طرح ها و ایده های برتر این دوره از مسابقات حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید