برگزاری رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج در خراسان رضوی/ 40 تیم در سه رشته بازی، نرم افزار و انیمیشن به رقابت پرداختند.


ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911162

امینی فر گفت: چهارم آبان ماه رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج خراسان رضوی با رقابت 40 تیمی در سه رشته بازی، نرم افزار و انیمیشن آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; عبدالله امینی فر مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) ظهر امروز در نشست خبری چهارمین رویداد کشوری (مرحله استانی تولید محتوای دیجیتال بسیج) اظهار داشت: در جنگ محتوا اراده هر دو است. طرفین این است که خواسته های خود را به طرف مقابل و هر طرف تحمیل کنند. این جنگ با تولید محتوا سعی می کند طرف مقابل را متقاعد و مجبور به پذیرش خواسته های خود کند، در این جنگ چون طرف مقابل زودتر وارد شد ابزار تولید را بهتر و زودتر یاد گرفت و در زمینه محتوا برتری داشت.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال، دشمنان زودتر وارد عرصه انیمیشن شدند و همچنین به دنبال حوزه های تولید بازی و کاربردهایی هستند که بر روی کودکان و نوجوانان تأثیرگذار باشد و به همین دلیل بیشتر محتوای تولید شده در این حوزه از انیمیشن و مخاطب است. از بازی کودکان و نوجوانان است و با استفاده از این ابزار آنها را تحت کنترل خود می گیرد.

امینی فر تصریح کرد: ما می خواستیم یک حرکت انقلابی باشیم تا در حوزه تولید محتوا حرفی برای گفتن داشته باشیم و ظرفیت سازی انجام شده در نیروی انسانی استعداد خوبی در این زمینه است. برای کشف باید بتوانیم با استفاده از این ابزارها گفتمان انقلاب اسلامی را به مردم و مخاطبان خود و جهانیان عرضه کنیم.

وی تصریح کرد: ما گفتمان داریم و پرچم سومی را با عنوان شکست ناپذیری برافراشته ایم، برخی مسلط هستند و برخی نیز مسلط هستند، جمهوری اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی محور سومی را به نام شکست ناپذیری مطرح کرده اند، نه اینکه او ظلم را نمی پذیرد، باید بتواند این گفتمان را در لایه های مختلف ادبی و محتوایی آموزش و ترویج دهد، اینکه بتوان این گفتمان را در قالب انیمیشن، بازی و محتوای متنوع به مردم منتقل کرد، کار سختی است. چون طرف مقابل ظرفیت یک امپراطوری رسانه ای را دارد به راحتی توانست جای شهید و جلاد را عوض کند.

رئیس مرکز فضای مجازی ارتش امام رضا(ع) افزود: بسیاری از اتفاقاتی که در دهه 60 رخ داده است، اکنون هیچکس نمی تواند آنها را به خاطر بیاورد، زیرا ما هیچ تصویر و تولیدی از آنها نداشتیم. یا دهه 1960 است، آیا ما توانسته ایم وقایع آن دوران را در قالب انیمیشن و بازی به عموم مردم منتقل کنیم که نتوانسته ایم، پس انتظار تصویری که در ذهن بزرگانمان وجود دارد از آن داریم. دوران بودن در ذهن کودکان و نوجوانان حرف درستی نیست، نمی توان انتظارش را داشت اگرچه تصویرسازی نکردیم، اما باید بتوانیم حقایق روز را به درستی بیان کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه وجود دارد پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است اما تا زمانی که تصویر مناسبی برای مردم ایجاد نکنیم این پیشرفت ایران اسلامی قابل باور نیست. قبلا در مولفه های مختلف عقب بودید. چگونه می توانیم ثابت کنیم که پیشرفتی وجود دارد غیر از تولید محتوا، این همان زمینه ای است که باید وارد شویم.

امینی فر با اشاره به اینکه امروز شعار «زن برای زندگی در آزادی» تبدیل به کسانی شده است که دستانشان به خون 17 هزار نفر از این کشور آلوده است، تاکید کرد: همه آنها چه کودک، چه نوجوان و چه پیر مظلوم هستند. شهادت دادند، در واقع توانستند به این شعار القا کنند که مدافع این شعار هستند، اگر نه به این شعار، نه به جایگاه و ارزش زن و نه به آزادی، با نگاه به این دیدگاه اعتقاد داشتند. این نشان می دهد که این سازمان چگونه به جایگاه زنان نگاه می کند نه به زندگی اعتقاد دارد و نه به ملت خود اجازه زندگی می دهد و جان آنها را می گیرد و به آزادی اعتقادی ندارد. ببینید چقدر در امر فرمان گرفتن و این آزادی اقتدار دارند، نیروهای او را گرفتند و حالا مدافع این شعار شده اند.

رئیس مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) گفت: یکی از محورهای اصلی ما در این رویداد ارائه این معضل و واقعیت ها به مردم در قالب تولید محتوا است که در این حوزه بر ظرفیت مردم تکیه کرده ایم. ما پیشرفت کرده‌ایم، وقتی بر عنصر مردم تکیه کردیم، این رویداد در دو لایه طراحی شد. این یک رویداد مردمی است که در آن آثار و آثار مردم از واقعیت ها، توسعه و سبک زندگی جمع آوری می شود، در این بخش حدود 50 اثر در این بخش در دبیرخانه رویداد و در بخش قبلی رویداد که به همین ترتیب برگزار شد دریافت شده است. این امکان وجود دارد که این رویداد در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری به مدت 48 ساعت در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شود.

وی افزود: 40 تیم ظرفیت خود را برای تایید به دبیرخانه رویداد ارائه کرده و در حال دریافت تاییدیه برای شرکت در رویداد هستند. 140 نفر در 40 تیم حضور دارند و همه تیم ها بین 3 تا 5 نفر دارند. در این رویداد بازی سازی، انیمیشن و اپلیکیشن در فرمت های مختلف دو بعدی و سه بعدی، ماموریت کمیک و استاپ موشن خواهیم داشت.

امینی فر گفت: یکی از نکات مثبت این رویداد حضور تیم های داوری بسیار خوب است که پس از اعلام سرفصل های این رویداد که ساعت 8 الی 9 صبح روز پنجشانیه از سوی فرماندهی ارتش استان اعلام می شود، مسابقات برگزار می شود. شروع و طوفان فکری آغاز خواهد شد. ، فیلمنامه نویسی و در نهایت تولید محتوا محصولات در 48 ساعت و ساعت 9 صبح روز شنبه تحویل داده می شود و ارزیابی، نفرات و تیم های برتر مشخص می شوند.

رئیس مرکز فضای مجازی ارتش امام رضا (ع) گفت: در این مدت 22 تیم انیمیشن، 8 تیم توسعه نرم افزار و اپلیکیشن و 10 تیم بازی سازی در مجموع 40 تیم در قالب 140 نفر در مسابقات منطقه ای به رقابت می پردازند. ما در برخی شهرها یک قالب دانشجویی داشتیم که در چند شهر متمرکز بود و بقیه شهرها تیم هایی را به آن شهر فرستادند. سبزوار، تربت حیدریه، کوچان، نیشابور و کاشمر شهرستان‌های مرکزی بودند که تیم‌های دیگر شهرستان‌ها قرار بود قبل از برترین تیم‌ها و مسابقات منطقه‌ای در این رویداد حضور یابند.

وی گفت: تیم های برتر این رویداد به تهران معرفی می شوند و این تیم ها در رویداد ملی که اواسط آذرماه در تهران برگزار می شود حضور خواهند داشت و به رویداد ملی تولید محتوا افتخار می کنند.

امینی فر گفت: حدود 50 نفر از 140 شرکت کننده در این رویداد دانشجو هستند و 30 نفر دانشجو و بقیه دانشجو و غیردانشجو هستند و کار و حرفه آنها تولید محتوا است و در زمینه تولید محتوا نیز خوب داریم. تیم های مشهدی در زمینه تولید محتوا و انیمیشن، اما اینکه هنوز نتوانسته اند سبد قابل توجهی از مصرف کودکان و نوجوانان ایرانی را به خود جذب کنند، یکی از مشکلات سرمایه گذاری است، بخش اصلی این تیم آنهاست. با مجموعه ها و گروه های خارج از کشور کار کنید و محتوا برای خارج از کشور تولید می شود.

وی افزود: باید ظرفیت‌سازی شود و گروه‌های سرمایه‌گذار در این زمینه کار کنند و بخشی از سوی دولت و بخشی دیگر از سوی گروه‌های مردمی حمایت شود. در برخی از کشورهای جهان مجموعه ای از خیریه ها وجود دارد. آنها معتقدند که می دانند باید برای امنیت روانی جامعه خود محتوا تولید کنند و برای آن کمک جمع آوری کنند. یکی از ظرفیت هایی که ما به دنبال آن هستیم این است که بتوانیم صندوقی برای حمایت از محتوای ایرانی ایجاد کنیم تا مردم نیز در زمینه تولید محتوا کمک کنند.

رئیس مرکز فضای مجازی امام رضا(ع) گفت: در حوزه ساخت و ساز، بازی های خوبی تاکنون تولید شده است. بسیار عالی و قابل رقابت با محصولات خارجی است و برای تبدیل شدن به سبد خانوار نیاز به افزایش سرمایه گذاری دارد.

وی تاکید کرد: یکی از ظرفیت هایی که برای این رویداد در نظر گرفته شده، بازدید مدیران رسانه از جمله صدا و سیما از این رویداد و آشنایی با تیم ها است که سال گذشته این اتفاق افتاد و تیم هایی به سمت محصولات خود هدایت شدند. خریداری یا برای پخش کمک شود، که امسال نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: جوایز هر سه حوزه 15 میلیون تومان نقدی است و علاوه بر این قرارداد تولید مجموعه ای از بهترین محصولات در حوزه انیمیشن و در زمینه بازی و نرم افزارهای کاربردی را داریم. به عرضه محصول در بازار کمک می کند.تولید می رسد و ما شرایط را تسهیل می کنیم تا محصول نهایی به بازار برسد.

رئیس مرکز فضای مجازی ارتش امام رضا (ع) گفت: از هر رشته یک تیم به مرحله کشوری راه می یابد و در مجموع 100 تیم در سه رشته در رویداد تهران شرکت می کنند. امسال داوران نسبت به پارسال توانایی بهتری دارند.» ادامه پیدا کرده و تیم های قوی تر و توانمندتر هستند و تعداد تیم ها افزایش یافته است. سال گذشته 30 تیم و امسال حدود 40 تیم داریم که آیا رشد قابل توجهی هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی در برگزاری رویداد وجود داشته است.

امینی فر خاطرنشان کرد: باید در 2 یا 3 سطح کار جدی و اساسی انجام شود که در بحث ارتقای سواد رسانه ای که حتی کارکنان را هم شامل می شود باید از رشد سریع فضای مجازی و رسانه ها آگاه باشند و بدانند با این پیشرفت که آنچه اتفاق افتاده فراموش نخواهد شد و میزان فراموشی کاهش یافته است. با یک پرس و جو ساده می توان وقایع 10 یا 20 سال پیش را بررسی کرد، پس مشکلات و مشکلات مردم را به عنوان اولین روایت حل کنید، یعنی در واقع چه خوب است که اولین افرادی که از یک رویداد مطلع می شوند، همین افراد باشند. افراد قبل از ضدانقلاب می خواهند به این موضوع بپردازند که یک مشاور رسانه ای و ارتقای سواد رسانه ای مدیران و مردم می تواند در این امر کمک کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید