اردوی محرومیت زدایی دامپزشکی در کشور راه اندازی شد/ انجام 15 رزمایش در این اردوگاه


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894527

خورشیدوند با بیان اینکه اردوی محرومیت زدایی دامپزشکی راه اندازی شد، گفت: 15 رزمایش جهاد دامپزشکی استانی و کشوری در این اردو انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقمحمدمهدی خورشیدوند، مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در احیاء و توسعه جهاد دامپزشکی صبح امروز در مراسم افتتاحیه رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی با بیان اینکه دامپزشکی کشور تشکیل شد، گفت: اردوگاه محرومیت زدایی با دو ماموریت ویژه و 9 دستگاه اجرایی در این اردوگاه محرومیت زدایی که وی یکی از اعضای آن است.

وی افزود: اولین ماموریت قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی، پیوستن گروه های جهادی تخصصی کشور به اردوگاه محرومیت زدایی و پرهیز از اقدام در انزوا است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در احیاء و توسعه جهاد دامپزشکی گفت: کمپ های نگهداری دامپزشکی در استان ها ایجاد شده است و کارکنان و اعضای قرارگاه از جهادگران دامپزشکی هر استان هستند و در این راستا 32 استان اردوگاه های بازداشت دامپزشکی ایجاد شده است.

خورشیدوند گفت: مرکز محرومیت زدایی دامپزشکی کشور مانورهای تخصصی استانی، منطقه ای و کشوری را در کشور انجام می دهد.

وی بیان کرد: قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی کشور اولین اردوی جهادی و نهاد فعال در دولت است و در مدت پنج ماه از تاسیس، 5 هزار رزمایش کشوری و 10 رزمایش استانی برگزار کرده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در احیاء و توسعه جهاد دامپزشکی گفت: 3 هزار جهادگر در این رزمایش ها شرکت کردند.

خورشیدوند تصریح کرد: هدف ما حضور و فعالیت 42 هزار دامپزشک و پیراپزشک از کشور در تمرینات اردوی درمانی دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه مرکز محرومیت زدایی دامپزشکی ماموریت خاصی ندارد، تصریح کرد: وظیفه اصلی سازمان دامپزشکی و ماموریت سازمان دامپزشکی، رئیس ستاد محرومیت زدایی دامپزشکی کشور است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در احیا و توسعه جهاد دامپزشکی گفت: تشکل های همکار در حوزه دامپزشکی فعالیت های جهادی داشتند و همه این فعالیت های جهادی دامپزشکی در اردو برنامه ریزی و برنامه ریزی شده است.

خورشیدوند با بیان اینکه تمامی خدمات ارائه شده به دامداران رایگان است، گفت: در بحث ماموریت کنترل بیماری گاهی اوقات موفقیتی حاصل نمی شد اما با پیگیری ها و تلاش های انجام شده در سازمان جهانی بهداشت رتبه ایران سبز و بین ما شد. جزو 9 – سبزترین کشورهای جهان هستند.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که فرآورده های دامی ایران به 45 کشور جهان ارسال شود و اکنون پس از 6 سال، تحویل تمامی فرآورده های طیور ایران به عراق از سر گرفته شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در احیا و توسعه جهاد دامپزشکی گفت: حاصل این تلاش ها برون رفت از امنیت غذایی، زیستی و ملی در کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید