ارزیابی اشتباه به ضرر کلاه نوی و گل گهر؟

ارزیابی اشتباه به ضرر کلاه نوی و گل گهر؟

گل گهر و فولاد چهارشنبه در چارچوب هفته دهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود فولاد به پایان رسید. تنها گل این دیدار در دقیقه 30 توسط شیمبا از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

به گفته حاج ملک داور این دیدار پورعلی کاپیتان گل گهر هندی ها را خطا کرد. او همچنین تصمیم گرفت که پورعلی را اخراج کند. این تصمیم داور اعتراض شدید بازیکنان و کادر فنی گل گهر را در پی داشت و به همین دلیل بازی حدود 10 دقیقه متوقف شد.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال ایران در تشریح صحنه با پنالتی گفت: مدافع با کف دست توپ را لمس می کند. او وانمود می کند که توپ را با دست دفع می کند و به همین دلیل هند محسوب می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اخراج کاپیتان گل گهر در این صحنه درست بود، گفت: پنالتی اعلام شده صحیح است. این مدافع از یک موقعیت گل آشکار تیم حریف نیز استفاده کرد تا اخراجش درست بود.

داور فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا حضور سه مدافع پشت سر پورعلی دلیلی برای اخراج نشدن او بود، گفت: چون این اشتباه تقریبا روی دروازه رخ داد و مدافع در آن نقطه توپ را دفع کرد، نتیجه به حریف اجازه نمی دهد. برای زدن گل بنابراین تصمیم داور برای حذف مدافع درست بود.

دیدگاهتان را بنویسید