ارز ترجیحی کشور را به پناهگاه قاچاقچیان و دلالان تبدیل می کند/ برنامه دولت یارانه مستقیم به مردم است


ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836578

مرتضوی گفت: اختصاص ارز ترجیحی به واردات در دولت قبل، کشور را به پناهگاه قاچاقچیان و چوب بران تبدیل کرده بود که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سید صولت مرتضوی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از فرهنگیان استان یزد در یادواره شهید مطهری، مرحوم آیت الله علاقبند و شهدای معلم اظهار داشت: بله، من بی مسئولیت هستم و اگر نگاه کنیم. اسلام، قرآن و احادیث و داستان، صدها یا حتی هزاران کتاب را می توان بر اساس این متون برای توصیف معلم نوشت.

وی افزود: معلم در مقام تربیت حکمت می آموزد و حکمت آموزی به معنای آموزش راه و روش عملی مدیریت و حکومت در جامعه است و هنر شگفت انگیز تعلیم، هنر الهی و فن نبوت است. همه انسانها شاگرد هستند.

مرتضوی به تبیین جایگاه متفاوت در احادیث و روایات مختلف اسلامی پرداخت و گفت: مقام معلم با هیچ مقامی قابل مقایسه نیست زیرا معلم روح خفته را زنده می کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین به دوران تحصیل خود در دانشگاه تربیت معلم یزد اشاره کرد و به بیان خاطراتی از آن دوران پرداخت و گفت: یکی از روش های مدیریتی ایشان توجه به دانش آموزان و معلمان و رعایت حقوق همه مردم بود. .

مرتضوی با اشاره به اینکه استاد در زمان دریافت خبر شهادت فرزند شهیدش از کلاس درس خارج نشده بود، خاطرنشان کرد: مرکز تربیت معلم یزد که اکنون دانشگاه فرهنگیان است را مرکز تهذیب نفس می دانم.

وی افزود: امروز به یزد آمدم تا دست معلمانم را ببوسم و نقش شما در زندگی همه دانش آموزانتان مهم است.

مرتضوی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به افزایش قیمت ها گفت: افزایش قیمت ها باعث نگرانی کارگران شد اما باید توضیح دهم که نظام اقتصادی در کشور ما بسیار خبیث است و چندین سال است که یارانه در جیب مردم است. «و خزانه کشور به شدت خالی است.

وی گفت: زمانی که آیت الله رئیسی دولت را تحویل گرفت، هم بانک مرکزی و هم وزارت اقتصاد در پرداخت حقوق شهریور ماه به کارکنان دولت با مشکل جدی مواجه شدند.

مرتضوی در ادامه به برخی از دلایل افزایش قیمت ها اشاره کرد و گفت: قیمت های جهانی بین 30 تا 70 درصد افزایش یافته است و تهدید جنگ بین اوکراین و روسیه سیستم نیازهای عمومی را تهدید کرده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: آنچه به آیت الله رئیسی رسید فقط یک خزانه خالی نبود. گاهی پدر برای فرزندش ارث نمی برد، اما گاهی پدر میلیاردها تومان بدهی به فرزندش می گذارد; امروز وضعیت ناگفته است.

وی با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم شروع به فروش اوراق خزانه کردند یعنی حواله هایی دادند که در آینده پرداخت شود، افزود: اصل و سود بدهی به ارث رسیده از این دولت 670 تا 700 هزار میلیارد تن است.

مرتضوی ادامه داد: دو صندوق لشکری ​​و کشوری 250 هزار میلیارد تن پیش بدهی دارند و 1200 میلیارد تن بدهی قابل محاسبه برای این دولت موروثی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: از زمانی که دولت 4000 تن ارز وارد کرده است، کشور ما به مأمن قاچاقچیان و بهشت ​​دلالان تبدیل شده است؛ به نحوی که معادل یک پنجم مصرف نفت ما به کشورهای همسایه قاچاق شده است. کشورها.

وی ادامه داد: کشور ما 6 هزار کیلومتر زمین و 2 هزار و 700 کیلومتر مرز آبی دارد و کنترل همه این مرزها سخت است. شرایط به گونه ای است که هم اکنون روزانه 15 هزار لیتر سوخت وارد می شود که رقم بسیار بالایی است.

مرتضوی افزود: نفت و گاز از کشور ما به کشورهای عربی که روی مخازن نفت و گاز قرار دارند قاچاق می شود و این جای تاسف دارد.

وی افزود: برنامه دولت این است که یارانه مستقیم به مردم بدهد و به فضل الهی این اقدام خداپسندانه در آینده نزدیک با تصویب مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد چرا که سرمایه ملی ما نخواهد بود. غارت شده است.”

مرتضوی گفت: معیشت مردم دغدغه اصلی رئیس جمهور است و ایشان در این زمینه بسیار پیگیر هستند و به فضل الهی با کمی تمایل اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید