ارز 4200 تومانی سالانه 15 میلیارد دلار از منابع کشور هدر می رود / در روند جراحی اقتصادی با مردم می مانیم


ساعت: 08:43
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839030

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار دانا:

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های اخیر اقتصادی را تجربه کرده ایم که مبنای علمی و عملی موفقی نداشته است. در چنین اقتصادی، رانت، فساد، قاچاق و دور زدن قانونی وجود دارد که در دولت قبل شاهد آن بودیم.»

گلمرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص سیاست اقتصادی کشور در دولت روحانی گفت: کشور ما در سال های اخیر اقتصادی را تجربه کرده است که پایه علمی و عملی موفقی نداشته و در چنین اقتصادی رانت، فساد، قاچاق و دور زدن قانون

وی افزود: اقتصاد موجود زنده ای است که نیازمند اندیشه، دل و چشم باز است و همه این مولفه ها لازمه حیات طبیعی اقتصاد کشور است.

توزیع ارز ترجیحی تاثیری بر کشور ندارد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دستاوردهای نافرجام اقتصادی دولت قبل، ادامه داد: در اقتصاد دولت قبل به موضوعات بدیع موفقیت اقتصادی پرداخته شد که 4200 تن بود که هیچ دستاوردی برای کشور نداشت.

مرحبا با اشاره به اثرات مخرب ارز 4200 اذعان داشت: ارز 4200 تنی سیاست ابداعی دولت قبل برای کنترل تورم و جلوگیری از قیمت ها بود که نه تنها تورم را کنترل نکرد بلکه هر سال 15 میلیارد دلار منابع ارزشمندی داشت. کشور.


کالاهای مصرفی، غارت قاچاقچیان و جویندگان اجاره

وی افزود: قانون 4200 باعث قاچاق کالاهای مصرفی شده و بررسی ها نشان داده است که ارز وارد نمی شود و کالا وارد نمی شود و یا اینکه کالا به صورت واسطه ای وارد شده است که پس از تولید تمام شده با ارز آزاد صادر شده است. کالا واردکننده یا سازنده خاص این محصول نهایی.

مرحبا با اشاره به شرایط مجلس برای دولت در خصوص نحوه اعطای یارانه به مردم گفت: شرط اصلی و محوریت مجلس به دولت بر نحوه اعطای یارانه به مردم تغییر روش های مختلف و گرانی آنهاست.

ارائه کارت یارانه به مردم برای اجرای سیاست یارانه در پایان چرخه مصرف

وی ادامه داد: پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس این است که کارت یارانه به مردم داده شود تا مردم بتوانند در فضایی امن یارانه خود را دریافت کنند و اقلام مورد نیاز را به میزان متعارف خریداری کنند.

مرحبا از درخواست مجلس شورای اسلامی از دولت برای بازنگری در نظام یارانه ها خبر داد و گفت: مجلس از دولت می خواهد نظام یارانه ای را هر چه سریعتر اصلاح و ساماندهی کند تا دهک هایی که به اشتباه حذف شده اند اما مشمول دریافت یارانه هستند، به نتیجه برسند. حق طبیعی آنها

وی گفت: مردم کشور عزیزمان همیشه یک قدم جلوتر از مسئولان بوده اند و با وجود همه فشارها، سختی ها و مشکلات، عاقلانه، مؤدبانه و مسئولانه ایستادگی کرده اند و این امر موجب بی توجهی مسئولان به مسئولیتشان شده است. ، این افراد را تشدید می کند.

در روند جراحی اقتصادی در کنار مردم خواهیم بود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: در جراحی های اقتصادی که قطعا به ضرر مردم خواهد بود، در کنار مردم شریف کشورمان هستیم و از هیچ اقدامی که برای رفع مشکلات لازم باشد کوتاهی نخواهیم کرد. از مردم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید