ارسال تانک به اوکراین ارتش بریتانیا را تضعیف می کند

ساعت: 08:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1922977

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس در پیامی داخلی که توسط شبکه اسکای نیوز مشاهده شد، اعلام کرد که ارسال تانک به اوکراین باعث تضعیف ارتش این کشور می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ژنرال پاتریک سندرز، رئیس ستاد کل ارتش بریتانیا در پیامی داخلی که توسط شبکه اسکای نیوز مشاهده شد، اعلام کرد که ارسال تانک به اوکراین باعث تضعیف ارتش این کشور می شود.

پاتریک سندرز در این باره گفت: با ارسال تانک و توپخانه به اوکراین، شکی نیست که ارتش بریتانیا ضعیف تر خواهد بود و کمتر قادر به ایستادگی در برابر روسیه خواهد بود.

با این حال، او برای توجیه ارسال این تجهیزات مدرن به اوکراین استدلال کرد: «اما اوکراین به تانک‌ها و سلاح‌های ما نیاز دارد و می‌دانم که از آنها به خوبی استفاده خواهند کرد. شکست روسیه امنیت ما را افزایش خواهد داد.

دولت انگلیس دیروز دوشنبه رسما اعلام کرد که در هفته های آینده 14 تانک رزمی چلنجر 2 را در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهد داد.

پس از آمریکا، انگلیس دومین کشوری است که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین بیشترین کمک های نظامی و مالی را به ارتش اوکراین ارائه کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین دیروز دوشنبه در واکنش به این اقدام دولت انگلیس گفت: غربی ها از اوکراین برای رسیدن به اهداف ضد روسی خود استفاده می کنند و تانک هایی که از انگلیس به کیف ارسال می شود سوزانده می شود. مانند تانک های دیگر

وی با اشاره به اینکه تجهیزات نظامی کشورهایی مانند انگلیس و لهستان شرایط میدان نبرد را تغییر نمی‌دهد، گفت: چنین کمک‌هایی تنها باعث طولانی‌تر شدن جنگ و از نظر وی در نهایت «مشکلات بیشتری برای اوکراین» خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور اوکراین دیروز (یکشنبه) گفت که عملیات نظامی این کشور در اوکراین که از 24 فوریه 2022 (5 مارس 1400) آغاز شد، طبق برنامه پیش رفته و روند مثبتی داشته است و سربازان روسی پیروزی های بیشتری را به ارمغان آورده اند. کشور، خواهد آورد

پسکوف با اشاره به اظهارات پوتین، جنگ اوکراین را نبردی «وجودی» با دشمن و جنگ افروز غرب خواند و گفت: روسیه از هر ابزاری که در اختیار دارد برای محافظت از مردم این کشور در برابر همه دشمنان استفاده خواهد کرد.

در 24 فوریه (5 مارس 1400)، ارتش روسیه “عملیات نظامی ویژه” خود را در شرق اوکراین آغاز کرد. مقامات ارشد دولت روسیه می گویند این عملیات در پاسخ به درخواست رهبران جمهوری های خودمختار دونتسک و لوگانسک برای محافظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد. به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «حمایت از مردمی دانست که بیش از هشت سال توسط رژیم کیف تحت نسل کشی و آزار و اذیت قرار گرفته اند».

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف از این عملیات را “حمایت از مردمی دانست که بیش از 8 سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی و آزار و اذیت قرار داشتند.”

برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، آمریکا و کشورهای غربی تحریم های زیادی را علیه روسیه وضع کردند و در عین حال انواع سلاح های مدرن را برای ارتش اوکراین ارسال کردند. از سوی دیگر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته است که هرگونه محموله و کاروان حامل تسلیحات نظامی به اوکراین هدف مشروع نیروهای روسی است.

دیدگاهتان را بنویسید