موضوع ارسال تانک از غرب به اوکراین جدی تر شده است

ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۳
کد خبر: 1922496

نیویورک تایمز از احتمال ارسال تانک های غربی به اوکراین به عنوان یک تابو جدید علیه روسیه یاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک روزنامه آمریکایی ظهور نشانه هایی از تصمیم برخی کشورهای غربی برای ارسال تانک به اوکراین را مانعی جدید در برابر روسیه توصیف کرد.

نیویورک تایمز نوشت: غرب در تلاش است مجموعه ای از سلاح ها را ارسال کند [به اوکراین] زمانی بسیار تحریک آمیز به نظر می رسید، اما اکنون به نظر می رسد که تانک سلاح بعدی در صف تحویل خواهد بود.”

موضوعی که مقامات غربی را نگران می کند این است که اوکراین زمان محدودی برای آماده شدن برای دفع حمله احتمالی روسیه در بهار دارد.

این موضوع تلاش های کشورهای غربی برای ارسال سلاح های پیشرفته به اوکراین را تسریع کرده است که پیش از این از ترس تحریک مسکو از دادن آن به اوکراینی ها خودداری کرده بودند.

نیویورک تایمز نوشت: «در چند هفته گذشته، موانع یکی پس از دیگری برداشته شده است. آغاز این روند توافق با آمریکا در اواخر دسامبر برای ارسال سامانه پدافند هوایی پاتریوت بود. پس از آن، آلمان نیز هفته گذشته متعهد شد که سامانه موشکی پاتریوت را در اختیار اوکراین قرار دهد. تنها چند ساعت بعد، فرانسه، آلمان و ایالات متحده متعهد شدند که برای اولین بار خودروهای زرهی جنگی را به میدان‌های نبرد اوکراین بفرستند.

اکنون بر اساس گزارش نیویورک تایمز، به نظر می رسد تانک های غربی به لیست بلندبالای تسلیحاتی که به اوکراین ارسال می شوند اضافه شوند، زیرا ایالات متحده و متحدانش قصد دارند برای دفاع از اوکراین خطرات بیشتری را متحمل شوند.

اگرچه اوکراین از ابتدای جنگ تقاضای تانک را داشته است، اما تلاش ها برای برآورده کردن این خواسته ها از چند روز پیش رنگ جدی به خود گرفت. به خصوص که دولت های لهستان و انگلیس علناً خواستار تغییر موضع اتحادیه وسترن شدند.

کمی بعد، گزارش شد که دولت بریتانیا قصد دارد چندین تانک چلنجر 2 را به کیف بفرستد تا سایر کشورهای غربی را متقاعد کند که تابوها را کنار بگذارند. دولت لهستان همچنین اعلام کرده است که آماده ارسال برخی از تانک های لئوپارد آلمانی خود به اوکراین است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید