ناتو قدرتی برای محافظت از اعضای خود ندارد/ رئیس جمهور اوکراین از اعتماد به آمریکا و بریتانیا پشیمان است


ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811176

صدر الحسینی با تاکید بر اینکه اکنون ناتو حتی قادر به حفاظت از اعضای خود نیست، گفت: رئیس جمهور اوکراین با حمایت آمریکا و انگلیس زرادخانه تسلیحاتی خود را نابود کرده و اکنون پشیمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با روزنامه کوم فردا گفت: یکی از موضوعات مهمی که امروز در اوکراین باید به آن توجه شود، دلایل آن است. اوکراین سال‌ها پس از جنگ جهانی دوم کشوری در حوزه دولت‌ها بوده است. «این کشور اقمار اتحاد جماهیر شوروی بود و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 به عنوان کشور مستقل اعلام شد، اما در دهه 1990 ظهور کرد. جایی که مقامات عالی رتبه از جمله رئیس جمهور غرب گرا شدند و با حمایت آمریکایی ها و انگلیسی ها و همچنین رژیم صهیونیستی مسئولیت آن را بر عهده گرفتند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: رئیس جمهور فعلی اوکراین هیچ تجربه مدیریتی و سیاسی نداشت و در برنامه های کمدی بازیگر بود. به همین دلیل است که او به عنوان رئیس جمهور معرفی شد تا همه سرنوشت اوکراین را داشته باشد. امروز اولین نفر در کنار او از کار خود پشیمان می شود. او رئیس جمهور اوکراین است، خودتان را معرفی کنید تا از هر نظر از او حمایت کنم.

صدرالحسینی ادامه داد: در چند سال اخیر که آمریکایی ها تلاش کردند از دیگر کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق وارد فضای امنیتی روسیه شوند، روسیه هشدارهای شدیدی به این کشورها داده است. روسیه همواره نسبت به گسترش ناتو به شرق حساس بوده است، اما با توجه به خواسته های غرب و ناتو، این هشدارها را نادیده گرفته است.

این استاد دانشگاه گفت: اتفاقاتی که اوکراین در یک ماه اخیر و به خصوص در 48 ساعت گذشته با آن روبه رو بوده است، نتیجه اعتماد به آمریکا و در واقع طناب پوسیده غرب، آمریکاست. و بریتانیا.” به استقلال ملت های خود علاقه مند هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا و انگلیس پس از حمله روسیه به اوکراین در این جنگ نظامی از اوکراین حمایت نکردند؟ وی گفت: یکی از مهمترین دلایل ضعف ناتو است. دلیل بعدی اختلافی است که امروز بین آمریکا و اروپا بر سر ناتو وجود دارد. دلیل سوم، اختلافات کشورهای اروپایی عضو ناتو است. بنابراین گفته شد که امروز ناتو دیگر توانایی لازم برای محافظت از اعضای خود را ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در چند مرحله شاهد شکست ناتو چه در افغانستان و چه در عراق و چه در یمن و سوریه بوده ایم. امروز شاهد ضعف ناتو هستیم، این نشان می‌دهد که شرایط افکار عمومی بین‌المللی نیز به آنها اجازه مداخله در این زمینه را نمی‌دهد مشکلاتی را ایجاد نمی‌کند که قادر به مدیریت و مدیریت سریع نباشد.

صدر الحسینی گفت: توسعه اوکراین ثابت می کند که نمی توانیم به معاهدات و ائتلاف های تحت نظارت سازمان های بین المللی تکیه کنیم و هر کشور مستقلی باید از امنیت خود مراقبت کند. در این راستا، جمهوری اسلامی ایران هشت سال است که با موفقیت از خود دفاع کرده است.» آب، خاک و استقلال کشور.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید