ارسال مطالب آموزشی به کتابخانه های عمومی نابینایان کشور


ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903631

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی کتابخانه های عمومی کشور گفت: در راستای توسعه خدمات کتابخانه ای به نابینایان مجموعه ای از مطالب آموزشی به این کتابخانه ها ارسال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه نابینایان و کم بینایان بخشی از مخاطبان کتابخانه های عمومی و سایر اقشار جامعه هستند، گفت: در حال حاضر بخش خدمات رسانی به نابینایان در بیش از 60 باب کتابخانه عمومی ایجاد شده است و تمامی نابینایان و کم بینایان می توانند از خدمات ویژه کتابخانه های عمومی مانند امانت گرفتن کتب و نشریات بریل، کتاب های مصور، یافتن اطلاعات از پورتال های مجازی، دوره های آموزشی و جلسات استفاده کنند. ، نشست های علمی و فعالیت های فرهنگی.

هراتی با تاکید بر اینکه تامین کتاب و منابع اطلاعاتی گروه های خاص از جمله نابینایان همواره یکی از اولویت های کتابخانه های عمومی کشور بوده است، افزود: در راستای توسعه خدمات کتابخانه ای برای نابینایان به ویژه کودکان و نوجوانان مجموعه ای از مواد آموزشی، کمک آموزشی و سرگرمی متناسب با نیازها تهیه و در اختیار کتابخانه های عمومی قرار گرفته است که دارای بخش هایی برای نابینایان هستند.

محمدرضا هراتی گفت: با بررسی های انجام شده و تعامل با شرکت های سازنده اقلام مذکور در حوزه نابینایان، فهرستی از وسایل کمک آموزشی، کمک های آموزشی لازم و تعدادی از آنها شامل جعبه آموزشی خط بریل، 27 مورد خریداری شده -تبلت بریل معمولی و 10 ردیفه، دومینو بازی “چوبی”، “تانگو”، “منچ پست چوبی”، “کردو”، “تقارن مرکزی”، “اتللو” و … که در روزهای آینده در کتابخانه های عمومی در اختیار ادارات نابینایان قرار خواهد گرفت. برای توسعه خدمات نابینایان و کم بینایان، زمینه ارتقای سطح آموزشی و فرهنگی این گروه از بستگان در کتابخانه های عمومی کشور فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید