ارسال 300 اثر به همایش ملی کتاب سال زنان


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907538

معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) گفت: 300 اثر در 10 رشته به همایش ملی سالنامه بانوان ارسال شد و در نهایت 107 اثر به مرحله ارزیابی تفسیر ارسال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سیده زهره برقعی رئیس جامعه الزهرا(س) قم فردا در نشست خبری سومین همایش سراسری سال کتاب بانوان که ظهر امروز در محل سالن اجتماعات جامعه الزهرا برگزار شد، گفت: دین مبین اسلام به امر علم و تحقیق و نگارش اهمیت زیادی داده است، تا آنجا که خداوند نوشته و سوگندهای مکتوب را نوشته است.

وی گفت: مهمترین وظیفه حوزه های علمیه گسترش معارف اسلامی است. زنان به برکت نظام جمهوری اسلامی توانستند در عرصه های مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی وارد شوند و موفقیت های زیادی کسب کنند. یکی از زمینه هایی که زنان باید در آن حضور بیشتری داشته باشند بحث است، این پژوهش است، به همین منظور جامعه الزهرا همایش ملی سالنامه بانوان را برای شناسایی و تقویت ظرفیت هایی که خوشبختانه سطح علمی آثار بسیار بالاتر از دو کنفرانس قبلی است.


برقعی بیان کرد: پژوهش در حوزه های علمیه همواره با تدریس همراه بود و کتاب های زیادی توسط علما و علمای بزرگ اسلامی تألیف شد و گاه 1000 اثر از یک عالم به جا می ماند.

همچنین ریحانه حقانی معاون پژوهشی جامعه الزهرا در نشست خبری سومین همایش ملی سالنامه بانوان که ظهر امروز در محل سالن اجتماعات جامعه الزهرا برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف در سالنامه ملی زنان، کیفیت بخشیدن به آثار به ویژه در زمینه زنان و خانواده است که یکی از رویکردهای این همایش است.

وی تصریح کرد: اکثر شرکت کنندگان در همایش ملی «کتاب زن سال» دارای تحصیلات عالی در سطح منطقه و دانشگاه هستند که در حاشیه این همایش برنامه هایی از جمله تحلیل و نقد کتاب با حضور نویسندگان پیش بینی شده است.

حقانی ادامه داد: همایش ملی کتاب سال بانوان هر دو سال یکبار و چهارمین دوره آن نیز دو سال دیگر برگزار می شود و به فکر بین المللی شدن همایش خواهیم بود.

دانشیار پژوهشی جامعه الزهرا ادامه داد: نشست اختتامیه 9 آبان ماه برگزار می شود که حدود 300 اثر در حوزه قرآن و حدیث، گروه فلسفه و منطق، گروه الهیات، گروه زنان و خانواده برگزار می شود. ، گروه ادبیات و هنر، گروه اخلاق و عرفان، گروه فقه و حقوق، گروه تاریخ و سنت و ترجمه، گروه تفسیر علوم قرآن، گروه علوم تربیتی و روانشناسی به همایش ارسال شد و در نهایت 107 مقاله ارائه شد. برای مرحله ارزیابی تفسیر ارسال شد و 35 اثر به کمیته نهایی و از بین آنها برگزیدگان ارسال شد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید