ارفع پیش نیاز توسعه کشور است


ساعت: 17:08
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881777

سیستان و بلوچستان در خطبه های مذهبی نماز جمعه پرورش یافت.

ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های دینی و سیاسی نماز جمعه این هفته گفتند: در روایات روشن شده است که اگر در ماه رمضان و شب های قدر رحمت خدا نشود، اگر روز عرفه را بفهمد، او قطعا مورد رحمت خداوند قرار خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اشرامون، ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های دینی و سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن روز عرفه گفتند: در حدیث است که اگر نصیب خدا نشود تمام می شود. رحمت در ماه رمضان و شب های قدر اگر روز عرفه را بفهمد قطعا مشمول رحمت خدا می شود.

آیت الله مصطفی محمدی; نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: مردان و زنان مؤمن و نمازگزاران یکی از راه های تعلیم هستند. و حفظ آن از تقوای الهی است که در مسیر رسالت و ولایت و پایداری حرکت کنیم این راه الهی است.

وی افزود: در روایات مشخص است که اگر در ماه رمضان و شب های قدر مورد رحمت خداوند قرار نگیرد، اگر روز عرفه را بفهمد، قطعاً مورد رحمت خداوند قرار می گیرد.



عرفه، افزایش معرفت و شناخت خداوند

محمدی با استناد به نقلی از دعای عرفه امام حسین(ع) توضیح داد: برای رسیدن به سعادت و سعادت باید در تقرب به خدا و رعایت تقوای الهی تلاش کنیم.


خطیب نماز جمعه گفت: در آیه ای از این دعا از تو می خواهم خدایا به من خیر عطا کنی و به رحمت خود ایمان و اعتماد دارم که آنچه را به تأخیر انداختی عجله نمی کنم و عجله نمی کنم.


وی با اشاره به هشتم ذی الحجه سالروز عزیمت امام حسین(ع) به کربلا گفت: در آن روز که همه زائران به منا و عرفات می رفتند، امام حسین(ع) حج خود را به عمره تبدیل کرد و از مکه خارج شد. با خانواده اش به کربلا رفتند که این حرکت سیدالشهدا این پیام را داشت که به موقع تصمیم بگیریم و به موقع عمل کنیم و به پای ولی برویم.


خطیب نماز جمعه تصریح کرد: امروز اگر عاشورا و قیام امام حسین (ع) در دنیا برجسته شده است به برکت نازنین حضرت زینب کبری (س) است که امام را از شهری به شهر دیگر منتقل کردند. از کشور به کشور با سخنرانی زیبا و معتبرش برای مردم.


وی در سالگرد گشایش حجاب توسط رضاخان گفت: اگر می خواهیم با دنیا سازنده و گفت و گو باشیم، اول از همه مهم است که با خود گفت وگو و تعامل داشته باشیم و در کشورمان تعامل داشته باشیم. و در جامعه اسلامی و انقلابی خود پیشرو باشیم.گفتمان های مختلف را در چارچوب نظام قرار دهیم.

گفت و گو و تعامل لازمه توسعه کشور است


خطیب نماز جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: گاهی در کشور می بینیم که گفتگوها تعاملی نیست و متأسفانه جامعه متشنج می شود و بین اقوام، همسایه ها و همکاران درگیری ایجاد می شود و ما توجه نمی کنیم. ما برای توسعه کشور و اسلام به این تعامل سازنده نیاز داریم و این پیش نیاز گفت و گوی سازنده با جهان است.

امام جمعه شهرستان دلگان افزود: همه مسلمانان سعی کنند در روز عرفه با خداوند متعال ارتباط خضوع و خضوع داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دعای عرفه امام حسین (ع) بهترین دعای مستحب در این روز است، گفت: دعای عرفه مضامین ارزشمند و ارزشمندی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بامری با اشاره به سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل که در روز عرفه و نهم ذی الحجه سال 60 هجری قمری است، گفت: این بزرگوار به دستور عازم کوفه شد. امام حسین (ع) در آنجا به دست حاکم ظالم آن شهر کشته شد.

امام جمعه دلقان به سالگرد گشایش کودتای آمریکایی در پادگان شهید نوژه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این کودتا با هوشیاری و هوشیاری یکی از سربازان کشف و توسط انقلابیون بی طرف و عوامل وی دستگیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید