توجه به تولید دانش بنیان پیش نیاز رشد اقتصادی پایدار است/ شعار امسال ترسیم برنامه آینده کشور است.


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 1401/01/18
کد خبر: 1820205

زارعی پور گفت: تولید دانش بنیان برای رشد اقتصادی پایدار لازم است اما اینکه برخی در دولت های گذشته مشکلات اقتصادی و معیشتی و حتی آب آشامیدنی را به مردم با تحریم گره زدند خیانت بزرگی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ موسی زارعی پور کارشناس علوم ارتباطات و رسانه در گفتگوی صبح با زاگرس; وی در خصوص چگونگی تحقق شعار سال در کشور گفت: باید توجه داشت که با توجه به تحولات و پیشرفت های چشمگیر فناوری ارتباطات و رسانه در دنیای امروز، نوعی ارتباط و تعامل بین فرهنگ ها به تدریج در حال از بین رفتن است. هر چه دامنه روابط اقتصادی، سیاسی و… بیش از پیش گسترش می یابد، در چنین فضایی ناگزیر جوامع با فرهنگ های مختلف باید با یکدیگر آشنا شوند و با یکدیگر مقابله کنند.

وی افزود: از این رو دانش و اقتصاد دو مؤلفه مهم در بحث شاخص های توسعه و پیشرفت جوامع است، هرچند جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مؤثر و تأثیرگذار در عرصه های مختلف منطقه ای و بین المللی از این امر مستثنی نیست. «اما شعار امسال رهبر معظم انقلاب بر اساس کار مولد، دانش بنیان و اشتغال زا نشان دهنده شناخت صحیح و هوشمندانه ایشان از شرایط کشور، منطقه و دنیای مدرن است.

زارعی پور ادامه داد: بنابراین کشور ما اگرچه دارای شاخص ها و ظرفیت های بالقوه توسعه و پیشرفت از جمله منابع ارزشمند معدنی، مردم سالاری دینی و انتخابات آزاد و شرایط مساعد جغرافیایی و اقلیمی است، اما بسیاری از قابلیت ها و استعدادهای آن همچنان پابرجاست. و مورد استفاده قرار نگرفته است، هر چند از انقلاب تاکنون 57 دستاورد و خدمات ارزنده در کشورمان به ثبت رسیده است.

کارشناس علوم ارتباطات و رسانه گفت: در زمان رژیم پهلوی نیروی کار، معادن و ذخایر عظیم نفت و گاز کشورمان در اختیار بیگانگان و استعمارگران قرار گرفت و از همه مهمتر حرکت علمی کشورمان راکد بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 و در نتیجه سرنگونی رژیم استبدادی پهلوی، فصل جدیدی از کار و تلاش در عرصه های مختلف کشورمان آغاز شد.

وی افزود: از این رو با پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از توانمندی های بالقوه کشورمان به طور چشمگیری فعال شد و ملت بزرگ ایران اسلامی نیز از برکات و دستاوردهای انقلاب بهره بردند، اما این سکه برای پیشرفت و توسعه، چیز دیگری داشت. طرف و این موضوع.» به دلیل بی توجهی برخی دولت ها به فرصت های موجود، رونق اقتصادی چندانی در خور انقلاب و ملت ایران ندیده ایم.

زارعی پور گفت: البته نباید فراموش کرد که وجود تحریم های سرکوبگرانه علیه کشورمان در اجرای این دستورات بی تاثیر نبوده است، بلکه برخی از دولتمردان و سیاستمداران در دولت های گذشته مسائل اقتصادی و معیشتی و حتی آب شرب را به هم مرتبط کرده اند. برای تحریم ها. «آنها بودند، این یک خیانت بزرگ بود.

این کارشناس علوم ارتباطات و رسانه گفت: اگرچه این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که علیرغم انتقاد برخی از مخالفان و منتقدان نظام اسلامی، مسائل اقتصادی و معیشتی برای رهبر ایران اهمیت چندانی ندارد، اما به وضوح می توان دریافت که نام شعار سال گذشته در دهه اخیر، با توجه به اقتصاد و تذکرات مکرر رهبر معظم انقلاب به کارمندان و متولیان اقتصادی کشورمان، دلایل آشکاری بر بی توجهی ایشان به معیشت ملت ایران دارد. .

وی گفت: باید توجه داشت که اگر کشوری می خواهد به رشد و توسعه و همچنین شکوفایی اقتصادی دست یابد باید اقتصاد خود را علم و دانش قرار دهد که تا زمانی که ایران اسلامی از این قاعده مستثنی نخواهد بود. مهم از پیوند واقعی اقتصاد کشورمان را می توان با دانش و علم به روز کرد، هرچند شعار امسال ترسیم برنامه های کشور برای آینده است.

زارعی پور ادامه داد: بنابراین تمرکز بر تولید دانش بنیان برای رشد اقتصادی پایدار ضروری است و با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب (تولید دانش بنیان، اشتغال) بر عهده همگان است. اقشار مختلف جامعه با جدیت وارد میدان شوند.» و برای تشویق مجدد جایگاه ایران اسلامی در جهان و نجات کشورمان از این شرایط اقتصادی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید