اروپایی ها در جایی که منافع نامشروع آنها ایجاب می کند تعهدات خود را نقض می کنند


ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1905857

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: عدم حمایت از سفارتخانه های ایران نشان می دهد که اروپایی ها آماده تخطی از تعهدات خود هستند که ساده ترین آن حفاظت از اماکن دیپلماتیک و تضمین امنیت دیپلمات ها در مواقعی که منافع نامشروع آنها ایجاب می کند، هستند.

ابوالفضل زهراوند کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص حمله به برخی سفارتخانه های ایران در کشورهای اروپایی گفت: بر اساس کنوانسیون وین، حفاظت از سفارتخانه ها یکی از وظایف اروپایی هاست که تاکنون از آن غفلت کرده اند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: همانطور که ما در ایران مسئولیت حمایت و حفظ امنیت دیپلمات ها و پست های دیپلماتیک و خارجی در کشورمان را داریم، آنها نیز باید از سفارتخانه های ما محافظت کنند.

اروپایی ها در جایی که منافع نامشروع آنها ایجاب می کند تعهدات خود را نقض می کنند

وی خاطرنشان کرد: این عدم حمایت از سفارتخانه‌های ایران نشان می‌دهد که اروپایی‌ها حاضرند تعهدات خود را زیر پا بگذارند که ساده‌ترین آن حفاظت از اماکن دیپلماتیک و تامین امنیت دیپلمات‌ها در مواقعی که منافع نامشروع آنها ایجاب می‌کند، این بود. این مایه ننگ اتحادیه اروپا و کشورهای میزبان سفارتخانه های ایران است.

زهراوند در پایان با بیان اینکه در حفاظت از سفارتخانه های ایران کوتاهی صورت گرفته است، تصریح کرد: آسیبی به کشورهای متحد وارد شده است و باید از آنها شکایت و اعتراض کرد و در واقع این برای آنها یک نکته منفی است.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان گفت: در حفاظت از سفارتخانه های ایران، تخلف از قانون صورت می گیرد و کشور اروپایی باید خسارت ناشی از این تخلف را بپردازد و همچنین لازم است در مورد خود نظر عمومی ایجاد کند. و کشورهای همسایه متوجه این نقض قانون و بی توجهی اروپا شده اند. بیایید انجام دهیم

باید بگویم؛ در جریان اعتراضات اخیر زنان و دختران ایرانی که در واکنش به مرگ مهسا امینی در کشور شکل گرفت، ساختمان سفارت ایران در لندن و پاریس در سومین روز از مهر 1401 (4 شهریور 1301) مورد حمله مخالفان خشمگین جمهوری اسلامی قرار گرفت. ، 2022 دی.). در لندن، معترضان موفق شدند وارد ساختمان سفارت ایران شده و پرچم شیر و خورشید را در آنجا به اهتزاز درآورند که شاید جدی ترین حمله به ساختمان سفارت ایران در لندن از 41 سال پیش تاکنون باشد.

دیدگاهتان را بنویسید