اروپا استفاده از سلاح های سنگین در شرق اوکراین را تایید کرده است

اشمیت در توییتر نوشت: «سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) شاهد افزایش استفاده از سلاح های سنگین غیرقانونی بوده است که منجر به افزایش سریع تلفات شده است. به خطر انداختن جان غیرنظامیان غیرقابل قبول است. من از طرف‌ها می‌خواهم که سلاح‌های سنگین را از منطقه امنیتی خارج کنند، به آتش‌بس پایبند باشند و از غیرنظامیان محافظت کنند.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با CNN گفت که همه شواهد حاکی از آن است که روسیه در آستانه حمله به اوکراین است.

با این حال، او مدعی است که واشنگتن تا آخرین لحظه تلاش می کند مسکو را از طریق دیپلماسی از این موضوع منصرف کند.

بلینکن همچنین استدلال می‌کند که اعمال تحریم‌ها قبل از حمله روسیه به اوکراین، اثر بازدارندگی خود را از دست می‌دهد، در حالی که ولادیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به سرعت آنها را اعمال می‌کند.

بلینکن همچنین مدعی است که تا زمانی که مسکو حمله ای را آغاز نکند، او با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که برای هفته آینده برنامه ریزی شده است، دیدار خواهد داشت.

مقامات آمریکایی می گویند روسیه قصد دارد تمرینات نظامی را به طور کلی برای آماده شدن برای حمله نظامی به اوکراین برگزار کند. در این میان واشنگتن خود را سفیر صلح نشان می دهد و وانمود می کند که اگر حمله ای صورت نگیرد، محصول تلاش های دولت دموکرات جو بایدن است!

در همین حال، روسیه اعلام کرده است که برنامه ای برای حمله به اوکراین ندارد و بخشی از یک بازی تبلیغاتی غرب است.

دیدگاهتان را بنویسید