از آخرین وضعیت هواداران در ورزشگاه ها تا تصویب اساسنامه / سفر اینفانتینو به تهران برای بازی با عراق یا امارات

ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790992

توضیحات سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره مسائل روز فوتبال

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت تماشاگران و تصویب اساسنامه صحبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره حضور هواداران ورزشگاه گفت: در این هفته نیز جلسه ای در این خصوص داشتیم. فدراسیون فوتبال آمادگی کامل برای پذیرایی از تماشاگران را دارد و به هیات های استانی نیز اطلاع رسانی کرده ایم اما به هر حال فدراسیون خود تصمیم گیرنده نیست و منتظر هستیم تا ستاد تاج هم به اجماع برسد.

وی در خصوص اظهارات اعضای کادرفنی مبنی بر حضور تماشاگران گفت: به صورت شفاهی گفته شده که تاکنون به صورت کتبی و صدور مجوز اینگونه نبوده است. زیرا اورژانس و نیروهای امدادی باید آماده حضور تماشاگران باشند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: آنچه در حال حاضر وجود دارد این است که نمایندگان مجلس مذاکراتی را انجام داده و در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند. خوشبختانه فضای مجلس مثبت است و امیدواریم در بهمن ماه بتوانیم همزمان با جشن تصویب اساسنامه، سریع ترین صعود جام جهانی را جشن بگیریم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه آیا عدم تایید اساسنامه خطر تعلیق دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: در 11 اسفند فرصت یک ساله فدراسیون فوتبال برای تصویب اساسنامه به پایان می رسد. در دولت قبل مسئولان وزارت ورزش قول دادند تا از دولت، مجلس و مجمع فدراسیون مصوبه بگیرند. قبلا در دولت و مجلس تصویب شده و اکنون در مجلس است. ما عضو فیفا هستیم و آنها می توانند تصمیمات لازم را بگیرند. ما یک بار در گذشته به کمیته انتقال و حذف باختیم. آیا اعمال فشار بر تهدید و برکناری تجار درست است؟ آیا درست است که با دستان خود فوتبال را به چالش بکشیم؟

وی ادامه داد: تصمیمات زیادی وجود دارد که فیفا می تواند بگیرد، اما چرا باید جایی که گره با دست باز می شود، باز کنیم؟ خوشبختانه نمایندگان مجلس در این زمینه جدی هستند و امیدواریم این مسیر را محکم طی کنیم.

شریفی در خصوص حضور اینفانتینو در ایران گفت: عزیزی هادم در سه چهار ماه گذشته چهار جلسه با رئیس فیفا داشته و ایشان قول سفر به ایران را داده اند و احتمال دارد این اتفاق برای دیدار با عراق یا امارات بیفتد. دیپلماسی فدراسیون در ماه های اخیر فعال بوده و رئیس فیفا درخواست ما را پذیرفته است. همچنین مهم ترین تفاهم نامه را با قطر با حضور رئیس دفتر اینفانتینو امضا کرده ایم و تمایل دو طرف برای پیشبرد امور وجود دارد.

وی ادامه داد: نامی از عزیزان هادم برده نمی شود اما نام کسی جز ایران نیست و خوشبختانه مردم از نتایج تیم ملی خوشحال هستند و ارزان ترین صعود تاریخ به جهان را تجربه می کنیم. جام.» فوتبال 11 میلیون دلار هزینه داشت و خرج شد، اما امروز ارزان ترین صعود را داشتیم و 400 میلیارد تن از این راه وارد فوتبال ما می شود.

شریفی در خصوص تبلیغات محیطی نیز گفت: بن بستی بود که در سال های گذشته اجازه آن را نمی دادند اما با همکاری همه این حرکت مشارکتی محقق شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید