از احد داداش تا حامد داداش / گره ترافیکی با دوربین های غیر فعال

ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791559

جلسه علنی شورای شهرداری تبریز صبح امروز به ریاست حجت الاسلام برگی در ساختمان قدیم شهرداری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار، جلسه علنی شورای شهرداری تبریز به ریاست حجت الاسلام برگی صبح امروز در ساختمان قدیم شهرداری تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه بر اساس دستور کار اولین جلسه از اولیای مومن شهرداری تبریز که وجوه و چک های مفقود شده را به شهروندان تحویل داده بودند، تجلیل شد.

دستور کار دوم: سخنرانی شهرام دبیری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز

دبیری ضمن گرامیداشت روز پرستار گفت: شیردهی یکی از حرفه های الهی است و گاهی برای حفظ جان دیگران جان خود را به خطر می اندازند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: پرستاران در ایام ولیعهدی پیشتاز بودند.

وی خاطرنشان کرد: دیروز دومین سالگرد مهندس اشرف نیا بود که در حوزه شورا، شهرداری و فرمانداری زحمات زیادی کشیده بود.

بودجه 1401 با هدف شهروندان است

دبیری افزود: شهرداری تبریز نهادی بومی با شخصیت عمومی است، خدماتی که در شهر باستانی تاریخی و فرهنگی تبریز مدیریت شهر و ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به شهروندان را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه عمده درآمد شهرداری تبریز از محل عوارض است، گفت: هزینه اساسی بودجه 1400 شامل حمل و نقل و ترافیک است و در هشت ماهه سال 1400 درآمد شهرداری تبریز 3447 میلیارد تن است. در سال 1999 میلیاردها دلار دریافت شد.

وی با ارائه پیشنهادات مربوط به بودجه 1401 گفت: باید بودجه را به عنوان محله و مرکز شهروندی شناسایی و از نظر سیاست های تشویقی برنامه ریزی کنیم.

یکی از اعضای شورای شهر تبریز گفت: برنامه ریزی برای افزایش مشارکت مردم در مسائل فرهنگی و اجتماعی، توجه به عمومی شدن امکانات شهرداری، افزایش چشمگیر بودجه فرهنگی و ورزشی، یکسان سازی حقوق کارکنان شهرداری تبریز و توجه به پروژه های عمرانی در بودجه سال آینده باید مدنظر شهرداری باشد.

درد ترلان دره سی

حجت الاسلام برگی همچنین گفت: حاج آقا آل هاشم چندی پیش به منطقه ترلان دارسی رفتند و از وضعیت بازگشایی گلایه کردند و از وضعیت اسفناک آنجا گلایه کردند.

وی افزود: امروز در این محله حضور خواهیم داشت تا در بودجه سال آینده در رابطه با گشایش ها و مشکلات آنجا به تصویب برسد.

دستور جلسه سوم: رسیدگی به مصوبه کمیسیون عمران، حمل و نقل و راهداری شورا مبنی بر ارتقای سطح همکاری پلیس راهور و شهرداری تبریز در رابطه با اجرای ماده 531 قانون برنامه پنج ساله ششم با حضور جعفری، نماینده پلیس راهور

روح اله رشیدی گفت: قانون برنامه ششم در این زمینه تصویب شده است. نصب و نگهداری دوربین های هوشمند وظیفه شهرداری بود که می خواهیم در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم.

عباس رنجبر، شهردار تبریز نیز گفت: طبق قانون مصوب دولت، تمامی هزینه های رانندگی به جز پرداخت حقوق را قبلا به شهرداری واگذار کرده است.

وی افزود: اولین قدم ساخت ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی تبریز است. اگر رانندگی خودروها هزینه دارد، باید هزینه آن را بپردازیم.

واحدهای حرکتی با دوربین های دارای معلولیت

سرهنگ جعفری سخنگوی پلیس راهور نیز گفت: نقاط حادثه خیز این شهرستان شناسایی شده و باید در ردیف بودجه قرار گیرد تا دوربین در این مناطق نصب شود.

وی افزود: پلیس نمی تواند در تمام نقاط شهر حضور داشته باشد و رانندگان را کنترل کند اما می توانیم با دوربین ها برخورد کنیم.

جعفری افزود: از نظر آلودگی هوا جفت سازی و فردی سازی خودروها تاثیر خوبی داشته است.

شهرام دبیری همچنین گفت: تفاهم نامه ای بین پلیس راهور و شورا منعقد و اقداماتی انجام شده است.

وی گفت: هرج و مرج در شهر زیاد است و مردم از این موضوع شکایت زیادی دارند. اکثر دوربین های تبریز کار نمی کنند اگر هزینه های شهرداری در ترافیک تاثیر مثبت داشته باشد باید هزینه کنیم.

حجت الاسلام برگی رئیس شورا نیز گفت: در سایر شهرها بخش خصوصی به نصب دوربین کمک کرده است.

شهردار تبریز گفت: از 120 میلیارد تن جریمه در شهر تبریز تنها 300 میلیون تن عودت داده شد.

حکیمه گفوری همچنین گفت: خط ویژه در محدوده بیمارستان امام رضا (ع) کنترل نمی شود و آمبولانس ها مشکل دارند.

دستور کار چهارم: سخنرانی حکم محمد حسن آسوتچی عضو شورای اسلامی شهر تبریز

سواتچی با کسی شوخی نمی کند

او گفت: “ما اصلاً با آقای رنجبر شوخی و تعارف نداریم. اگر به او رای دادیم دلیلی برای سکوت نیست.” اگر بزرگواران حرفی برای گفتن دارند کتمان نکنید.

وی افزود: وقتی دو نفر از اعضای تاثیرگذار شورا را شهردار می نامند; این دو نفر را معرفی کنید تا با آنها مشورت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با هیچکس شوخی نمی کند، گفت: زمانی که من یک نگهبان بودم، می توانستیم روی خیلی چیزها تاثیر بگذاریم.

با ماشین تهدید نکن!

عضو شورای شهر گفت: حراست باید سرپناه مستضعفان باشد و با مردم لجباز برخورد کند اما چیزی دیده نمی شود.

وی ادامه داد: در شورای پنجم به حراست گفتیم که رئیس شورا گزارش فردی را که کار نمی کند رد می کند. آنها این پرونده را بررسی نکرده اند.»

اسواتی گفت: تا دیروز گرفتار احد داداش بودیم اما در این دوره از شورا هم گرفتار حامد داداش شدیم. آیا آقای حراست می داند که مجری ها چه کار می کنند؟

وی گفت: رئیس شورا گفته بود تا زمانی که نیروهای قبلی ساماندهی نشده اند و فرد دیگری در جمع قرار نگیرد، این پرونده را به تنهایی شروع نکنیم. امیدوارم نگهبان ها تهدید نکنن که ماشین دنبالت میاد.

دستور جلسه پنجم: رسیدگی به مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر تبریز در خصوص لایحه شهرداری تبریز مبنی بر کمک مالی به خانواده یکی از کارگران شاغل در شهرداری که در اثر حادثه جان باخت. تصادف در محل کار

50 میلیون تومانی با اکثریت آرا از خانواده کارگر حمایت می کند.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر ادامه داد: ساختمان ساعت که از آثار تاریخی این شهرستان است امروز در محاصره است و از خبرنگاران می خواهم که از آنها بازدید و قضاوت کنند.

وی افزود: هیچکس نمی تواند از این ساختمان عکس بگیرد، حیاط این ساختمان پر از ماشین است.

زعفران چیلر عمارت را ترک می کند

این عضو شورای شهر تبریز افزود: این حفاری های مبهم، پوسیدگی در و پنجره ها برای شهر تبریز مایه تاسف است. این ساختمان در حال فروریختن است.

وی ایجاد شورا و تشکیل جلسات در این ساختمان را یک کار هنری و فرهنگی عنوان کرد و گفت: اگر دفتری به من ندهید اینجا را تخلیه می کنم و به مرکز مرکز می روم و می برم. مراقبت از مردم مشکلات در سالن.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید