از تامین آب شرب تا راه اندازی قطار قزوین – کام / نوسازی زیرساخت های بهداشتی در انتظار بودجه

بی شک حضور رئیس جمهور و تیم وزرا در استان برکاتی را به همراه خواهد داشت که مردم از آن بهره مند می شوند و از سوی دیگر فرصت مناسبی برای بیان مطالباتشان فراهم شده است.

استان قزوین با وجود اینکه در بخش پایتخت قرار دارد، اما متاسفانه تمایلی به برخورداری از امکانات و پروژه های عمرانی کامل ندارد، به همین دلیل با کمبود جدی در حوزه بهداشت و درمان، صنعت، کشاورزی و زیرساخت های فرهنگی و هنری مواجه است.

این استان 6 شهرستان دارد و قزوین به عنوان مرکز استان با مشکلات و کمبودها دست و پنجه نرم می کند و چشم مردم به سفر رئیس جمهور برای حل بیشتر این مشکلات دوخته شده است.

آب مهمترین معضل شهر قزوین به ویژه در مناطق روستایی است، به طوری که در سال های اخیر در مناطق روستایی این شهرستان با بحران جدی آب مواجه بوده ایم و در فصول گرم سال بسیاری از روستاهای شهرستان مجبور به تامین شرب هستند. آب با تانکر

بنابراین تامین آب در این مناطق یکی از مطالبات جدی رئیس جمهور است و احداث مجتمع های آبرسانی می تواند کمک شایانی به حل این مشکل کند.

طارم، کوهن، غرب و شرق الموت در شهر قزوین با تنش آبی در روستاها مواجه هستند. به ویژه روستاهای طارم به عنوان مناطق دورافتاده و کمتر برخوردار این شهرستان حتی در فصل بهار با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کنند. مشکل آب در اقامتگاه گردشگری امچین نمونه بارز این معضل است که در روزهای اخیر سوژه رسانه های استان شده است.

شهر قزوین نیز از محرومیت از زیرساخت های بهداشتی رنج می برد و بیمارستان های پیشرو استان واقع در این شهر بیش از 50 سال قدمت دارند و بیش از آنکه محلی برای درمان دردهای مردم باشند، تهدیدی جدی برای آن ها هستند.

یکی از مصوبات سفر حسن روحانی رئیس جمهور به استان قزوین در سال ۱۳۹۵ در پاسخ به کمبود شدید زیرساخت های بیمارستانی در استان قزوین، ساخت مگا بیمارستان بزرگ ۷۰۰ تختخوابی در قزوین بود. این پروژه تنها با 10 درصد پیشرفت همچنان مسکوت است و این میراث به دولت سیزدهم رسیده و اکنون مردم قزوین که در انتهای جدول سرانه تخت های بیمارستانی کشور قرار دارند، منتظر تکمیل این پروژه هستند. .

بیمارستان 22 بهمن تنها بیمارستان روانپزشکی قزوین است که در واقع به کل استان خدمات رسانی می کند. این بیمارستان تنها مرکز روانپزشکی قزوین است که در ساختمانی فرسوده و استیجاری با ملک راه آهن در جنوبی ترین و نیازمندترین نقطه شهر قرار دارد و با توجه به تقاضای ساختمان آن در کنار راه آهن؛ سرنوشت او در مه است.

این مرکز علاوه بر مشکلاتی مانند کمبود تخت و نیروی انسانی و فضای نامناسب، از مشکل اساسی دیگری نیز رنج می‌برد که آن ساختمان استیجاری آن است که در اختیار راه آهن جمهوری اسلامی است و این شرکت مدت‌هاست که ساختمان را ملزم به رفع نیازهای خود کرده است. .

در حال حاضر با توجه به توسعه ایستگاه راه آهن قزوین، منازل اطراف این بیمارستان تخریب و تخلیه شده است و تنها ساختمانی که در حال حاضر مشاهده می شود، ساختمان قدیمی بیمارستان 22 باخمن است که علی رغم درخواست شرکت راه آهن برای دریافت آن. ساختمان از دانشگاه علوم پزشکی هنوز جایی برای جایگزینی این مکان پیدا نشده است.

یکی دیگر از درخواست های مهم اهالی قزوین در مناطق روستایی بهسازی و آسفالت راه های روستایی است که به ویژه در مناطق صعب العبور مانند طارم و الموت این مشکل بیش از هر منطقه دیگری باعث ایجاد مشکلات و حتی تصادفات شده است، همچنین بودجه ای برای این امر در نظر گرفته شده است. جاده های روستایی

توجه به این نکته ضروری است که کشاورزان برای انتقال محصولات کشاورزی و باغی خود به مرکز شهر به مسیر مناسبی نیاز دارند که می تواند به بهبود شرایط اقتصادی روستائیان و حتی مهاجرت معکوس کمک کند.

موضوع دیگر این است که با توجه به قرار گرفتن استان قزوین در کریدور ارتباطی هشت استان و صنعتی بودن استان قزوین، توسعه ریلی این استان می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه قزوین و استان های همجوار داشته باشد.

راه آهن قزوین – کام نیز یکی از پروژه های مهم ریلی استان قزوین است که توجیهات اقتصادی زیادی دارد بنابراین کریدور شرق به غرب را تقویت می کند، بنابراین پیش بینی می شود یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به قزوین به هم مرتبط شود. به راه آهن پروژه قزوین کام.

امیدواریم سفر رئیس جمهور به قزوین مایه خیر و برکت برای مردم این دیار و مرهمی بر کمبودها و مشکلات فراوانی باشد که با آن روبرو هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید