از تصور تقلید از مردان/دختران ایرانی که بگذریم، در سطح بالایی کار نکردند


ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813713

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان گفت: این فکر را که باید از مردان الگوبرداری کنیم را کنار بگذاریم. باید سیستمی تعریف شود تا بازیکنان بتوانند بهترین های خود را ارائه دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الساندار کمدلی، سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران گفت: این دومین اردوی ماست. همانطور که دیدم، دختران ایرانی می خواهند جلو بروند و ایران را به جایگاه خوبی برسانند. آنها بسیار با انگیزه هستند، اما از نظر فنی و تاکتیکی باید سخت کار کنیم، زیرا متاسفانه آنها خیلی خوب کار نکردند، اما در یادگیری بسیار سریع هستند. من مطمئن هستم که شما می توانید به خوبی با آنها کار کنید.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان افزود: برخی دیگر از بازیکنان بسیار باتجربه و برای ما مفید هستند. در کنار آنها بازیکنان جوانی خواهیم داشت که می توانند از تجربیات بازیکنان دیگر استفاده کنند. بازیکنان زیادی را دیده ام که اگر پست خود را تغییر دهند می توانند در سطح بالایی بدرخشند.

کمپبل درباره حمایت رئیس فدراسیون از تیم بانوان گفت: مسئولیت بزرگی بر عهده من است زیرا می بینم فدراسیون قصد دارد به بانوان کمک کند و تمام تلاشم را انجام خواهم داد. به همین دلیل است که همه ما باید روی این موضوع کار کنیم. در همه تیم ها کار کنید، به خصوص اینکه در سراسر کشور باید روی والیبال کار کرد، چون پتانسیل بالایی دارند. فقط باید با کمکی که به دیگران می کنید تبعیض آمیزتر باشید.

وی در پاسخ به این سوال که چند اردو دیگر تا مسابقات کشورهای اسلامی دارید و ترکیب چه زمانی مشخص می شود، گفت: هنوز از ترکیب مطمئن نیستم چرا که به زمان نیاز دارم تا ببینم وضعیت آنها چگونه است. چند ورزشکار هستند که باید آنها را ببینم و هر ماه بازی های دوستانه خواهیم داشت که بسیار مهم است. در اردیبهشت ماه به ایتالیا می رویم و در آنجا یک بازی دوستانه خواهیم داشت که بسیار مهم است. در یک تورنمنت در کانادا شرکت می کنیم و در آستانه برگزاری بازی های کشورهای اسلامی هستیم که در ترکیه هستند، اما در حال حاضر مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو داریم.

کمدلی افزود: این فرصت را داریم که قبل از بازی های کشورهای اسلامی در چندین تورنمنت امتحان کنیم. بین هر بازی دوستانه جلساتی خواهیم داشت تا در مورد نقاط ضعف بازیکنان صحبت کنیم تا در بازی های بعدی تکرار نشود. در واقع ما آنالیز مسابقات داریم و کار زیاد است. برنامه فشرده است، اما بازیکنان همچنین باید بتوانند در این مدت شارژ کنند تا سالم تر از همیشه باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا شناخت کافی از والیبال ایران دارید و نقاط ضعف و قوت آن را می شناسید، تصریح کرد: سوال خیلی سخت است. همانطور که گفتم برای ارتقای بازیکنان به کار فنی نیاز داریم. در عین حال، ما باید از نظر تاکتیکی پیشرفت کنیم و این ایده که باید از مردان الگوبرداری کنیم، نباید تقلید شود. باید سیستمی تعریف شود تا بازیکنان بتوانند بهترین های خود را ارائه دهند. رسیدها باید خوب باشد و سرویس در طول آموزش کار کند.

سرمربی ایتالیایی درباره معرفی دستیارانش گفت: هنوز انتخاب نکرده ام و می خواهم مربیان دیگری را بشناسم. به دلیل مشکلات Quid 19، تمرینات من همیشه باز خواهد بود و خوشحالم که مربیان دیگر می آیند و سوال می پرسند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید