از حضور متنوع استاندار سمنان تا خدمت معتمدین/ کمک 460 نفری در روستای زرین دشت.


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887284

همدلی مسئولین و مردم همراه با حضور گروه های جهادی و خدمات رسان نمونه ای ماندگار و شفابخش از حادثه سیل در بین مردم سمنان بر جای گذاشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ سیل مردادماه به دلیل پدیده باران های موسمی همواره خسارت بار بوده و خانه های هموطنان را ویران کرده و جان بسیاری را گرفته است.

اکنون در اولین ماه اوت قرن جدید بارندگی های موسمی دوباره از راه رسیده و این بار قسمت وسیعی از ایران را در بر گرفته و البته این بارندگی ها همچنان ادامه دارد.

اما سیل امسال با تمام سیل های تابستانی قبلی کشور تفاوت اساسی دارد. حضور به موقع امدادگران و امدادرسانی در مناطق سیل زده، حضور بخشداران و مسئولین ارشد در محل برای مدیریت بحران در محل و بسیج تمامی امکانات برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از سیل از جمله این موارد بود.

در همین راستا و برای توقف بارندگی ها، رئیس جمهور در سفر به استان همدان دستورات لازم را برای پیگیری امور سیل زدگان صادر کرد. آیت الله سیدابراهیم رئیسی به وزرا و استانداران دستور داد تمام امکانات خود را برای مقابله با سیل بسیج کنند.

در استان سمنان نیز بارش شدید باران باعث جاری شدن سیل در مناطق شمالی شهرستان های گرمسار و آرادان و مرکز آن سره و آرادان بود. بارش های سیل آسا در مناطق بالادست بن کوه گرمسار باعث خروشان رودخانه دائمی هابل رود شد.

به محض وقوع اولین بارندگی ها و حرکت آب های روان، تمامی مناطق پرخطر استان که از قبل شناسایی شده بودند، برای مقابله با سیلاب تجهیز و به حالت آماده باش درآمدند که باعث شد شاهد خسارات جانی ناچیزی باشیم. .


72163dc6 b97a 4c2b 9f2a ca849f36a5bb خبر خاکستری

اگرچه شدت سیل به روستاهای محور سرخه – آرادان، لاسجرد، جوین، امین آباد، فیروزکوه، امازاده داوود و روستاهای چنداب و حسین آباد، وزیرین دشت خسارت وارد کرد، اما حضور به موقع هلال احمر و گروه های حاضر در هر منطقه جان بسیاری را نجات دادند. او به موقع نجات داد و به بیش از 100 نفر کمک کرد و 17 نفر را که در سیل گرفتار شده بودند نجات داد.


صحنه ای ماندگار از حضور دولتمردان مردمی

اما یکی از صحنه های ماندگار در سیل اخیر حضور به موقع و جهادی استاندار سمنان بود که نشان از مردمی بودن دولت سیزدهم و همکاری مسئولان آن با مردم دارد و می توان با خودروی شخصی رفت و آمد کرد. از اهالی منطقه و با وسیله نقلیه خود عازم قره چاغ شد.


26ec0c4c 7498 4ddb 9cd4 d4c66b6c277c خبر خاکستری

البته سپاه نیز مانند همیشه با حضور به موقع خود در صحنه و بین مردم آنها را تشویق کرد و به صحنه آمد تا نقش اساسی در مدیریت و کاهش خسارات ناشی از سیل اخیر داشته باشد، لذا بار دیگر حضور پررنگ. یگان ها و یگان های سپاه و بسیج در کنار سایر نهادها و خدمات و مردم آسیب دیده امید به کاهش سریعتر مشکلات را افزایش خواهد داد.


ee3efef7 f490 4da1 85eb f58f33594c39 خبر خاکستری


کمک به 460 نفر در روستای زرین دشت

مهدی صفرحانلو فرماندار گرمسار نیز در گفتگو با خبرنگار مرات؛ وی در ادامه در خصوص اقدام انجام شده در سیل اخیر بیان کرد: بلافاصله پس از وقوع سیل با حضور همه مسئولان و با بسیج تمامی امکانات امدادرسانی لازم انجام شد.

فرماندار گرمسار افزود: در ساعات اولیه وقوع سیل، مسیر با بیل مکانیکی در محدوده بن کوچ بازگشایی و با اقدامات فوری مسیر پاکسازی و قطعی موقت آب و برق رفع شد.

به گزارش صفر خانلو، در ساعات اولیه وقوع سیل، راه های مسدود شده بازگشایی و ورزشگاه مجهز با تمامی امکانات برای سیل زدگان فراهم شد و با اعزام 4 قطار حدود 460 نفر از مردم روستای زرین دشت فیروزکوه به گرمسار بازگشتند. .


400 بسته غذایی بین سیل زدگان توزیع شد

مظفر محمد هانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز از حضور بیش از 22 تیم امداد و نجات در مناطق مختلف سیل زده خبر داد و افزود: با حضور بیش از 110 نیروی امدادی به بیش از 100 نفر امدادرسانی شد. مردم و 90 خودرو نیز درگیر سیل شدند.


df367435 86a7 4c6c 9e81 91c9de2a95c7 خبر خاکستری

محمد خانی خاطرنشان کرد: پس از وقوع سیل در شهرستان فیروزکوه تجهیزات و امکانات شامل 100 چادر اضطراری، 800 تخته پتو و 400 تخته فرش و همچنین 400 بسته مواد غذایی و 100 بطری آب معدنی به مناطق آسیب دیده فیروزکوه ارسال شد.

معاون عمرانی استانداری سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مرات؛ وی از کنترل و مدیریت بحران سیل در قطعه ایوان کی شهر گرمسار خبر داد و افزود: هیچ نگرانی برای مردم شهر ایوان کی از سد خاکی و تغذیه مصنوعی در پایین دست شهرک ایوان کی و سد خاکی چنداب وجود ندارد. روستا و مردم به شایعات توجه نمی کنند.

محمد حمیدی معاون عمرانی استاندارد سمنان افزود: بلافاصله با حضور نیروهای مدیریت بحران و مدیریت ترافیک جاده ایوان کی به تراهان در جاده سای به دلیل آبگرفتگی برای ساعاتی مسدود شد که بلافاصله بازگشایی و سیلاب شد. درباره خاکریز روستای چنداب ایوان کی، به دلیل ریزش و شکستگی خاکریز، بلافاصله مشکل کنترل و روستا برای کنترل حادثه تخلیه شد.


حضور جهادگران در روستای چنداب

مهدی کشفی جانشین ستاد محرومیت زدایی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرات از آمادگی گسترده گروه های جهادی برای خدمات رسانی به سیل زدگان این استان خبر داد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان سمنان امدادرسانی به جهادگران این شهرک ها، تخلیه مردم و روستائیان، تخلیه اثاثیه و احشام مردم، هدایت آب و جلوگیری از ورود آب به روستاها و منازل، بازگشایی برخی مسیرها و تخلیه آب را انجام می دهد. از خانه ها و راه ها شهرها، روستاها و مساجد مشترک را نام برد.


082dfee5 7857 48ef b5d7 a7bbabe36500 خبر خاکستری

وی از حضور 10 نفر از جهادگران روستای ایوانکی روستای چنداب در پی سیل اخیر و امدادرسانی به سیل زدگان خبر داد.

لازم به ذکر است در سیل اخیر در مناطق مختلف استان سمنان تاکنون سه نفر مفقود شده اند که یکی از آنها مردی مسن بود که خوشبختانه توسط نیروهای امدادی زنده و سالم پیدا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید