از دوئل مجیدی و کالانوی تا ارتش مستقل جواب نداد!

از دوئل مجیدی و کالانوی تا ارتش مستقل جواب نداد!

تقابلی که به دلایل زیادی قابل توجیه است: از دوئل مجیدی و کالا نووی تا لشکر استقلال که این تیم را به مقصد گل گهر ترک کرد و البته اریک بانام گابن که نکته اصلی است. اختلاف بین این دو تیم

* ضبط را از دست ندهید

استقلال و فرهاد مجیدی در یک قدمی رکورد تاریخی لیگ برتر هستند. آبی ها در 20 بازی قبلی خود شکست نخورده اند و رکورد بدون باخت در لیگ برتر متعلق به دو تیم است که در 21 بازی متوالی شکست نخورده اند: سپاهان با کالانوی در لیگ 10 و سایپا با ذوالفقاران ناب در لیگ برتر. لیگ 5. نباختن به گلگوتا و کالانوی یعنی رسیدن به مجیدی و استقلال به این رکورد. البته پرسپولیس با 26 بازی از جمله 10 بازی اخیر لیگ ششم و 16 بازی ابتدایی لیگ هفدهم، رکورددار شکست ناپذیری تاریخ لیگ برتر است. بهترین رکورد تاریخ شکست ناپذیری استقلال مربوط به تیم رویایی منصور پورحیدری است که از هفته نوزدهم لیگ 69-68 تا هفته پانزدهم لیگ 71-70 48 بازی بدون شکست انجام داد.

* بازنده

امیر گله نوی هرگز نتوانست از فرهاد مجیدی امتیاز بگیرد. در هر 5 بازی قبلی این دو، شامل چهار بازی لیگ برتر و یک بازی جام حذفی، مجیدی پیروز شد و تنها امتیازی که کالا نووی کسب کرد به اریک باگناما از دست رفت. مجیدی اساساً به مربیانی که در استقلال بازی کرده اند و تنها یک بار شکست خورده اند حساسیت دارد.

* مرد با فنجان

بدون شک بهترین روزهای استقلال در تاریخ لیگ برتر زمانی بود که امیر گله نویی روی نیمکت این تیم بود. تمام قهرمانی های استقلال با کالانوی بوده است، هیچکس به اندازه او روی نیمکت آبی ها در لیگ برتر ننشسته است و هیچکس در حال حاضر به بیش از 400 امتیازی که با استقلال کسب کرده نمی رسد. کالا نوی اما برابر استقلال روزهای شیرین و تلخی را هم داشت. حالا کار به جایی رسیده که او در 10 دیدار اخیرش با استقلال تنها یک پیروزی به ثبت رسانده است: روی نیمکت سپاهان در لیگ هجدهم و در آزادی با یک گل کیروش استانلی. او در 6 دیدار اخیر خود با استقلال شکست خورده و 8 بازی را بدون برد مقابل آبی ها انجام داده است، اما نباید فراموش کرد که هیچ مربی در تاریخ لیگ برتر نتوانسته به اندازه کالا نویی استقلال را شکست دهد. : 9 بار

* جدایی بازیکنان سابق

گل گهر حتی از هواداران هم پیشی گرفت تا از شعبه دوم استقلال امتیاز بگیرد. محسن فروزان، آرمین سهرابیان، میلاد زکی پور، فرشید باقری، مرتضی تبریزی، احمد موسوی، بهنام برزای و امین قاسمی نژاد. همه این مردان امروز با پیراهن گل‌گوتا به مصاف استقلالی‌ها می‌روند که سابقه حضور در این تیم را دارند و هیچ‌کدام از آنها خوش گذرانده‌اند و جزو مردان درخشان آبی‌پوشان نیستند.

* جلجتا و بخت

تمامی شکست های گل گهر در این فصل با حواشی همراه بوده است. آنها تنها یک بار در زمین بازی در دیداری جنجالی مقابل فولاد شکست خورده اند. 3 شکست دیگر مقابل گابنی ها بود. آنها در 6 بازی اخیر خارج از خانه خود شکست نخورده اند. تیم قلعه نویی امروز با آمار 10 بازی بدون شکست به مصاف استقلال می رود. گل‌گوتا هم مثل استقلال و پرسپولیس در نیم فصل دوم شکست نخورد.

دیدگاهتان را بنویسید