توصیه های رهبری در برجام جواب نداد/ عدالت و انتقاد برخی انقلابیون به نفع مردم نیست


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809345

سید مصطفی موسوی نژاد گفت: توصیه ها و خطوط قرمزی که رهبری در ماجرای برجام گفتند جواب نداد و در شرایط فعلی عدالت خواهی و انتقاد از برخی مدعیان انقلاب به نفع ملت ایران نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مصطفی موسوی نژاد کارشناس سیاسی در گفتگو با कاورستان وی درباره موضوع بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با تبریزی ها گفت: حتما در جلسات خصوصی به تیم مذاکره کننده گفته اند.

وی گفت: خط قرمز این بود که قرار شد پله پله باشد تا همه کاری نکنیم و بعد منتظر باشیم طرف مقابل کارش را انجام دهد.


ضربه سنگینی برای عدم رعایت توصیه های مدیریتی

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی باعث شده است که این ضرب المثل معروف را انجام ندهید. ما که به تعهدات خود عمل کرده ایم به تعهدات خود عمل نمی کنیم و برمی گردیم و می خندیم و مورد تمسخر قرار می گیریم و این اتفاق افتاده است. ما به همه تعهدات خود عمل کرده ایم، متأسفانه خط قرمز رهبری که می گفت باید مرحله به مرحله انجام شود عملی نشد و ضربه خوردیم.

موسوی نژاد خاطرنشان کرد: این یعنی ما که نیروگاه اراک را تعطیل کردیم، تحریم نفت را برمی داریم. بیایید بقیه کار را انجام دهیم و آنها هم کاری را که می خواهند انجام می دهند، یعنی قدم به قدم پیش می روند که این اتفاق خیلی ساده ای است که نشد و ضربه خوردیم.

به گفته وی خط قرمز دیگری که رهبری فرمودند این است که 10، 15 و 20 سال تعهد نکنیم. اینها یک عمر برای کشور است. و رعایت نمی شوند. خوب ندیدی نیروگاه اراک را بتن ریزی کرده اید. اگر بخواهیم به حالت قبل برگردیم چه می شود؟ ما نمی توانیم به عقب برگردیم.

وی تاکید کرد: اینها ضعف هایی بود که مدیریت به آن اشاره کرد اما متوجه نشدند و آمدند مدیریت را مقصر بدانند و بگویند ما با همه هماهنگ هستیم و خود مدیریت هم راضی است هرچند مدیریت بلافاصله گفت ضرر ساده است. ممکن است، اما این آقایان دوباره سر رهبری را بریدند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز تذکر دادند که اگر نظر مقام معظم رهبری رعایت شود این اتفاق نمی افتد.


دروغ در مورد انرژی هسته ای

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در خصوص پرتاب هسته ای برخی جریان های غربگرا در داخل کشور مدام تبلیغ می کنند که دنیا انرژی هسته ای را رها می کند این انرژی خطرناک است و تنها ما هزینه انرژی هسته ای را می دهیم سازش در برابر استکبار.

موسوی نژاد ادامه داد: این سخنان یادآور یکی از افرادی است که سال ها پیش نفت را ماده سیاه متعفن می خواند و می خواست نفت را مجانی به استکبار بدهد. الان عده ای به همین اندازه بیرون می آیند و می گویند دنیا انرژی هسته ای را کنار می گذارد. چرا تسلیم نمیشی؟

وی تاکید کرد: همزمان با اینکه فرانسه تقریبا 70 درصد برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی هسته ای تامین می کند، اخیراً ساخت چند رآکتور را در دستور کار قرار داده است و اینطور نیست که متأسفانه تبلیغ کنند و دروغ بگویند، کارهایی انجام دهند و این تحریفی است که مدیریت به آن اشاره کرده است.


تولید جهاد است

موسوی نژاد ادامه داد: با توجه به محورهای دیگری که مقام معظم رهبری عنوان کردند، به جوانان توصیه می کنیم دو نکته را مد نظر قرار دهند. یکی اینکه معیشت مردم و جان مردم را هدف گرفته اند. همه می توانند تولید را در کشور گسترش دهند.» و همانطور که گفتند تولید جهاد است، به خاطر این جهادی که دشمن به معیشت و تولید کرده است، واقعاً جهاد است.

به گفته این کارشناس اولین کار در حوزه معیشتی مردم خنثی سازی تحریم هاست. این یک نمونه است. تیم مذاکره کننده در تلاش برای رفع تحریم ها است. متناقض نیستند.

وی گفت: در این زمینه چند موضوع قابل استناد است. یکی بنزین بود. دولت انقلابی در آن زمان تصمیم به تولید بنزین گرفت و از طرفی بنزین سخاوتمندانه داده شد. دشمن دید که اگر بخواهیم تحریم گازی آماده کنیم. ایران خودش به خودکفایی رسیده است. ما نباید نگران این موضوع باشیم یا تا روزی که خودمان واکسن را تولید کردیم واکسنی به ما ندادند و دیدند بحث هزینه ادامه کار بی فایده است، تحریم واکسن برداشته شد و جریانی از واکسن ها وارد ایران شد. .


خنثی سازی تحریم ها

وی ادامه داد: اولین کاری که باید انجام دهیم این است که تحریم ها را در داخل کشور خنثی کنیم. خنثی سازی تحریم ها در داخل اتفاق می افتد، یعنی دشمن نقاطی را که به ایران ضربه می زند ببیند و هزینه تحریم ها را بپردازد. قیمت حفظ تحریم ها بیشتر است، «مثلاً باید نفت را به روش های مختلف بفروشیم و دشمن به این نتیجه می رسد که قیمت تحریم های نفتی بیش از آن است که بگویم تحریم ها خنثی و برداشته می شود.

به گفته وی، مهمترین وظیفه این است که تمام تلاش خود را در داخل کشور برای خنثی سازی تحریم ها انجام دهیم که با رونق تولید حمایت دانش بنیان از کارخانه ها و حمایت از مردم به دلیل حمایت از کالاهای داخلی اتفاق می افتد.

شکست جریان تحریف جریان تحریم ها نیز در حال شکست است

این فعال سیاسی ادامه داد: بخش بعدی در این حوزه از توصیه های رهبری در واقع موضوع جهاد را به شکل های مختلف بیان کرد.

موسوی گفت: اینها افکار عمومی و جوانان است و برای اینکه بتوانیم این خط رهبری را دنبال کنیم این است که ببینیم دشمن افکار عمومی و جوانان را در کجا هدف قرار می دهد. بیا بریم اونجا جهاد «توضیح و روشنگر.


نیاز به روشنگری

وی تاکید کرد: در مقابل این تهمت ها و دروغ ها و تهمت ها باید روشنگری شکل بگیرد و در برابر آنچه رخ داده سکوت نکنیم. پس جوانان انقلابی نباید در مقابل این تهمت ها سکوت کنند، بلکه باید به وسط میدان بیایند و حمایت کنند و توضیح دهند.

وی افزود: اینطور نشود که دشمن فضا را برای خود و افکار عمومی آماده کند، افکار مردم را به سمت نظام سلطه سوق دهد و مردم را از نظام انقلابی دور کند.
وی تاکید کرد: برای انقلابیون و افرادی که مدام غرغر و سیاه نمایی می کنند به بهانه اینکه می خواهیم مشکلات را حل کنیم نه بدی نشان دادن بدی ها از بین نمی رود.

به گفته وی، این سوال پیش می آید که اگر بدی می بینید، طوری بیان نکنید که همه مردم به نظام بدبین شوند و مردم ضد انقلاب شوند. آیا لازم است طوری اظهار نظر کنیم که احساس کنیم شما با نظام دشمنی دارید؟

به گفته وی، مقام معظم رهبری فرمودند: «دلبستگی این افراد به انقلاب را قبول ندارم. اگر دلبسته انقلاب هستید، این حرف را نزنید. در رسانه ها به دشمن کمک می کنید و در سرزمین آنها بازی می کنید.»

وی ادامه داد: بسیاری از آقایان ناآگاهانه این کار را انجام می دهند، اما برخی از کسانی که در مناصب بالاتر هستند عمدا اعتصاب می کنند، اما متأسفانه نتیجه این عدالت و انتقاد از این آقایان، بدبینی مردم به نظام و رهبری است که نتیجه خوبی است. “نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید