از سامانه 137 پلاس رونمایی کردند/ نظارت بر شهرداری حق طبیعی شهروندان است


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838698

شهردار تهران با اشاره به رونمایی از سامانه 137 پلاس گفت: نظارت بر شهرداری حق طبیعی شهروندان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران پیش از افتتاحیه از بخشهای مختلف سامانه 137 بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت خود قرار گرفت. وی همچنین در این بازدید از طریق سامانه 137 به تماس چند شهروند پاسخ داد.

زاکانی در این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: موضوع دو فراخوان اول ساخت و ساز بود و نظر این بود که ممکن است این ساخت و سازها مجوز نداشته باشد و باعث ایجاد مزاحمت شود. تماس دیگر در مورد درخواست برداشتن میز و قرار دادن حصار در یکی از راهروها بود.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت حمل و نقل عمومی و استفاده از ظرفیت هلال احمر و اورژانس در مواقع دشواری قطارها و آسیب دیدن واگن ها، توضیح داد: 7 خط مترو فعال با 1500 واگن نیاز اصلی است. در حالی که دو سوم از 1500 واگن فعال نیاز به بازسازی دارند تا هر دو واگن کم و فرسوده باشند، به علاوه انبارها در گذشته آماده نشده و ظرفیت برخی اقلام در انبارها صفر بوده است. این کمبود را جبران کند.

وی افزود: در واقع مشکل مترو فرسودگی واگن ها است. در این راستا به دنبال عقد قرارداد برای تامین 630 واگن با چین و 420 واگن با کشور است که این موضوع قابل حل نیست. بعد از یک یا دو ماه از 18 ماهگی تا 3 یا 4 سال؛ این قراردادها رعایت می شود و ما قراردادهایی را برای تعمیرات اساسی و بازسازی منعقد می کنیم. هلال احمر و اورژانس نمی توانند کاری در زمینه حمل و نقل انجام دهند، اما می توانیم از خدمات مربوط به آنها استفاده کنیم. در بخش اتوبوسرانی نیز امسال 3250 دستگاه اتوبوس به ناوگان موجود اضافه خواهد شد. در واقع 5000 اتوبوس کمبود داریم که باید جبران شود.

زاکانی همچنین در مراسم افتتاحیه سامانه 137 پلاس گفت: موضوع حکومت شهری که دارای سه بخش شهر، شهروند و شهرداری است و در این سه بخش مهم و اولویت شهروندان است و توسعه شهر باید پیشرو باشد. برای آسایش و رفاه و تشویق مادی و معنوی افراد جامعه، از این رو شهرداری در حال پیگیری این موضوع است.

شهردار تهران افزود: انباشته شدن مشکلات در شهر تهران، کلاف سردرگمی را به وجود آورده است که به روی دستان مبارک مردمی می گشاید که همچون دست غیبی خداوند، توسعه و حضور خود را برای حل مشکلات مدیریت می کنند. مردم و ایجاد زمینه برای حضور آنها در ابعاد مختلف، فرصت طلایی را برای ما ایجاد می کند.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری بر افزایش ظرفیت خدمت رسانی و پیگیری عمران و پیشرفت مادی و معنوی در شهر تهران متمرکز است تا سطح خدمات رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

زاکانی گفت: مسئله ایده و ارائه راه و مشارکت در افق‌سازی و هم‌آفرینی حول محور آرمان‌ها باید توسط مردم و نخبگان پیگیری شود و نیازهای جامعه را درک کرده و اولویت‌بندی و انتقال داده شود و مبنای اصلی قرار گیرد. مردم کار را انجام می دهند

شهردار تهران گفت: ما در این مسیر نیازمند حمایت مردم هستیم و باید نظارت خود را بر انجام امور به عنوان یک حق طبیعی انسانی بدانیم که به عملکرد ما کمک می کند.

وی یادآور شد: ایجاد امکانات بر اساس ظرفیتی که فضای مجازی برای نسل امروز ایجاد کرده است، این امکان را ایجاد کرده است که یک پورتال کامل و شرایط مساعد در فضای مجازی مشاهده شود؛ در قلب این پورتال و مجموعه نرم افزارها، موضوع 1888 و 137 با قدمت 16 تا 17 سال برای ما ارزشمند بود تا مشکلات و کاستی ها را برطرف کنیم و با همکاری نزدیک با مردم ارتباط دو طرفه و مشاهده فعال برقرار کنیم. ممکن است فاسد. آن را در سطوح مختلف انجام دهید و سعی کنید با کمک مردم آنها را حل کنید.

زاکانی گفت: امیدواریم بتوانیم با مردم ارتباط برقرار کنیم و اعتماد عمومی به چابکی و چابکی در خدمت به مردم داشته باشیم؛ رفاه مردم برای ما مهم ترین مسئله است و باید مجموعه مدیریت شهری را در چشمان خود ستونی کنیم. هر روز و قلب آنها

شهردار تهران افزود: با دسترسی به این سامانه می توانم شکایات مردمی را مشاهده کنم و یکی از شعب آن روی میز من قرار می گیرد. امیدواریم نتیجه تلاش همکاران ما در نظام، امکان تعامل مستقیم با مردم را به ما بدهد. در 6 ماهه اول سال باید پیشرفت چشمگیری در حوزه نرم افزار و ساختارهای ارتباطی داشته باشیم که یکی از منابع آن است.

در پایان این مراسم سامانه 137 پلاس معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید